söndag 12 juni 2011

Scrap

Svärmor kom till oss när hon hade påsklov och sov över.

Vi åkte och hämtade Hugo på dagis tillsammans och han blev så glad och berättade för alla fröknar att detta var hans farmor!

Sedan åkte vi och handlade och gjorde tacos!

Farmor lekte och mös med sina barnbarn innan det var dags för barnen att inta sängen så att vi kunde scrappa.
 Men hur är det när det är något man planerat och inget hellre önskar än att barnen somnar som de brukar?!
Jo, de är klarvakna och somnar inte förrän flera timmar efter sina ordinarie sovtider.

Så något scrappande blev det inte den kvällen.
Vi tyckte klockan blivit så mycket så vi sorterade vårt scrapmaterial och pratade och skrattade och pratade.. Så när vi till sist kollade på klockan så var den långt efter midnatt.
Med facit i hand så hade vi naturligvis hunnit scrappa men så blir det ibland! :)

Lämnade Hugo på dagis morgonen efter och passade då på att scrappa lite.
Bibbi hann näst intill färdigt med sin layout på Hilmer men jag hann inte ens halvvägs.


För mig tar det tid att tänka ut hur jag vill ha det och vilka foton som ska användas och sedan vilka färger, dekorationer med mera som passar.
Jag skulle ju också skriva ner lite fakta i en liten ruta som ska berätta lite om bilderna. Så jag är ännu inte färdiga med dessa då jag inte tagit mig tid att skriva ner "faktarutorna".

Tiden sprang ifrån oss och det var dags för svärmor att åka hemöver. Tråkigt att vi inte fick mer tid men vi har bestämt att vi ska ha scrapträffar inom en snar framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!