måndag 13 juni 2011

Late night at Alne Herrgåd

Skulle följa med Marran till stallet när Ramona skulle rida Dagny och Marran då skulle rida hennes ponny!
Stor och liten på liten och stor!



Erica var också i stallet och men hon fick ont när hon red så då red jag hennes häst åt henne.


Jag som inte kunnat fatta vad Marran gör i stallet när hon aldrig är hemma före klockan elva på kvällen, tidigast!!!
Det ska det bli ändring på tänkte jag. Jag har inte i åtanke att sitta i ett stall halva natten...

Men hur blev det?!
Vi kom oss inte därifrån förrän klockan ett på natten!!!!
Efter ridningen och allt kring det satt vi i fikarummet å fikade, pratade och skrattade så att vi fick ont i magen..

Jag har nu full förståelse för att det blir så sena kvällar i stallet för Marran med de tjejerna i stallet!!!! ;)

3 kommentarer:

  1. Hjärtat! Min häst heter Dagny och inte Britta :-) Känns skönt att någon utifrån fått erfara och förstå varför det är så svårt att slita sig från dessa underbara stallnätter!

    SvaraRadera
  2. Men förlåt!!! Jag ska genast ändra!! Hur kunde jag skriva så fel??? Kanske för att jag sitter med kalendern öppen för att komma ihåg i vilken ordning jag ska skriva inläggen och där står det på samma dag som städningen hos mormor att Ramona red Britta på ÖOR... :))

    Ja, nu förstår jag!! ;)

    SvaraRadera
  3. Ingen fara. Dagny var ju så vippen att få heta Berit... Britta Berit Berit Britta! ;-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!