måndag 13 juni 2011

En da' på stan!!

Började med att vi tog bussen in. Att stå och vänta på bussen och se när den kommer är spännande och att sedan få sitta själv på sätet och kika ut genom fönstret på allt vi kör förbi än ännu bättre!!
Väl inne så var vi på Polarn o Pyret och beställde en mjukisdress till Hugo. De hade slut på strl i den grå som jag ville ha så de skulle ta hem en. Bra affär de där! ;)

Så skulle Hugo klippa sig! Väldigt duktig var han som alltid när han är hos frisören. Fin i håret blev han också, en kort och somrig frisyr klipptes denna gång. 
Moster Marinette klippte sig efter Hugo och även hon blev fin i håret!

Köpa scrapgrejor skulle de också göras, mest till Marielle. Jag hade ju vart inne på Lajbans innan morsdag och köpt designark, Magnoliastämpel, embossingpulver, stämpeldyna och embossingfön som jag använde när jag gjorde korten till mamma. 
Marre ville ha samma papper som jag använt till mammas kort så jag köpte flera designark ur Maja Designs nya serie "Lantliv" samt blommar till Marre och även några blommor åt mig själv! Jag har verkligen blivit en välkänd kund på Lajbans sedan inspirationskvällen.. De hejar alltid och visar det senaste de fått in!! :) 

Hugo fick till och med en bil när innan vi gick därifrån för att jag handlar så mycket och framförallt för att jag tar beställningar från min syster som bor i Stockholm och gynnar därför vår butik i Övik!
Hugo blev jätteglad och tyckte att det här med shopping som alla karlar talar om som en plåga var helt ok!!!
(fick en fin påse till sin nya bil)

Man blir dock rätt trött.. Så när vi kom hem var han tvungen att lägga sig på stenmuren och ta igen sig lite!!!

3 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!