söndag 26 juni 2011

Midsommarafton

Vi började dagen med att jag och Hugo åkte till Alma och planterade nya blommor. Mamma hade köpt en rund stor kruka som vi kunde gräva ner så inte trärötter letar sig in i planteringen och tar all näring. Fick lägga om alla stenarna runt planteringen också då den var lite nätt innan.


Sedan hem och byta om för traditionellt midsommarfirande i Arnäs på hembygdsgården.

Dans runt midsommarstången...



Hugo tyckte det var jätteroligt att dansa runt midsommarstången!!
Efter "Små grodorna", "Vi äro musikanter" och "raketen" så var det fikadags. Hembakade bullar och kakor med  kaffe/festis. Precis när vi satte oss ner kom min morster Carra och Lars förbi. Så de köpte fika och gjorde oss sällskap. När vi fikat färdigt så skulle Hugo och Carra åka fyrhjuling. Men herregud vilken kö det det!!! Jag tror Carra stod i kö i en halvtimme innan det blev deras tur att åka. 



Jag tror minsann att min moster tyckte det var minst lika roligt som Hugo att åka!!! Dom skrattade och hade skoj!
Här står Hugo och kikar när de andra barnen åker
Sedan ville Hugo gå och titta på traktorerna på andra sidan vägen. Carra och Hugo gick dit medan jag gick och hämtade Magnus som satt och matade Hilmer under ett träd. 

Vi skulle ut till svärmor & Matti i Krokalviken och äta middag och mysa men innan vi åkte dit så var vi förbi svärfar & Anita fram och tillbaka. 

När vi kom ut till Krokalviken så hann vi knappt in genom dörren så skulle Hugo leka med bilarna. Han och Matti lekte "krocka bilarna". 

Sedan for Hugo och Magnus och fiskade innan maten vid Åvikebryggan men fick ingen fisk. Efter det åt vi gott och fikade. Så började midsommarafton att lida mot sitt slut och vi åkte hem till Domsjö.
Vi har alla haft en mycket trevlig och mysig midsommar förutom att Hugo saknade Colin i Arnäs när vi dansade runt stången. Han blev så besviken att Colin inte kom...

3 kommentarer:

  1. vilken snygg jacka hugo har!!!
    och din såg väldigt passande ut på dig med, även på bild :) ni verkar ha haft en trevlig midsommarafton. synd att jag alltid jobbar.... annars hade moster också dansat runt stången.

    SvaraRadera
  2. Det verkar som att ni hade en trevlig midsommarafton! Vad underbart vacker Almas grav är! Och Hugos jacka, vilken cooling!

    Ja det var synd att det inte blev midsommarfirande tillsammans, men vår båttur var fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Marran: Ja, kavajjackan är superfin!! Och jag är väldigt nöjd med min jacka, skitskön!!
    Synd att ni alltid jobbar när det är något..

    Karro: Håller med dig om Almas grav! Ja, synd att det vart som det vart, men vi verkar ju haft mysigt på varsitt håll iallafall!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!