onsdag 10 augusti 2011

Ulvön

I fredags var vår familj, mina föräldrar och Marielle med familj ut på Ulvön för att äta skärgårdsbuffé. Vi hade inge vidare tur med vädret. Torsdagen var ju strålande fin med sol och värme men fredagen bjöd på dimma, regn och kyligare väder. Synd men ingen katastrof, vi skulle ju ändå mest vara inomhus.

Resan ut gick bra! Hilmer sov, och hade nog fortsatt att sova nån timme till, men vi väckte honom så att han sedan skulle somna om när vi skulle äta på hotellet. Hugo tyckte det var spännande att åka båt och mormor hade till och med fixat så att han fick "köra" båten själv!

Det hade slutat regna när vi kom fram till Ulvön, men vi gick ändå direkt till hotellet. Där satt vi och pratade en stund innan restaurangen slog upp portarna och buffén stod framdukad.

Ni som känner mig förstår ju att någon skärgårdsbuffé skulle då inte slinka ner i min strupe. Jag åt det köttalternativ som fanns, grillad karré, lammkorv med klyftpotatis och rödvinssås. Inte rikrigt i min smak det heller men det var det som fanns så det fick duga. Jag bort korven till de andra vid bordet som glatt gluppskade i sig den. Men sedan var det efterrätt också och det går ju alltid ner!! Smulpaj på körsbär, vinbär, hallon och björnbär med nästan äckligt god vaniljvisp!!!! Åhh, så gott det var! Där hade jag ju fördel som inte ens ätit upp min portion jämfört med de som ätit hur mycket de ville ur buffén, dvs en hel del...

Hilmer sov under hela måltiden och vaknade lagom så han fick äta en matburk innan vi skulle gå mot båten igen. Under tiden så var Hugo i lekrummet som fanns intill restaurangen. Han hade hittat en flicka att leka med så han var så nöjd så.

Karlarna gick på Almagränd och drack öl medan vi andra var kvar med barnen på hotellet. Det var sedan dax för hemresa. Det gungade verkligen på båten på hemvägen!!! Så mycket att Marielle blev sjösjuk och kräktes upp allt hon ätit.. Hon har alltid haft lätt för att bli både åksjuk och sjösjuk, så det var inte oväntat, men det var verkligen stora vågor emellanåt. Flera på båten rakt tjoade till när det gungade som mest.
Vi fikade lite också. Vi hade tagit med oss kaffe och te och Marre hade köpt vaniljbullar.


 Efter fikat åt Hilmer en flaska ersättning och somnade sedan gått till båtens gungande och Hugo somnade han med och de sov ända till vi la till vid kajen i Köpmanholmen.

Så var årets Ulvövisit bortgjord. Det var faktiskt en av de bästa gångerna måste jag säga. Barnen skötte sig exemplariskt! Servicesen på hotellet var på topp och vi hade det riktigt trevligt! 
Ett stort tack till min käre far som bjöd oss på denna buffé!!!

1 kommentar:

  1. En trevlig och lyckad dag på Ulvön (bortsett från sjösjukan). Tack snälla pappa som bjöd på maten!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!