torsdag 11 augusti 2011

Första krypet

Igår fick vi besök av Bibbi och Matti som varit på Noliamässan. Vi fikade och Bibbi visade mig scrapgrejorna hon hade fyndat på mässan. Vill också dit å kika, men det får bli på fredag.

Precis så paff som jag blev när Hilmer satte sig hemma hos mina föräldrar blev jag nu när han helt plötsligt kröp sina två första kryp på knä. Både jag och Bibbi såg det samtidigt och Hilmer såg så stolt ut!!!
Det är helt ofattbart att hans motorik utvecklas i en sån rasande fart. Han hasar sig fram, han sitter stadigt och leker och lägger sig sedan ner när han blir trött. Han har bara ramlat omkull ett fåtal gånger och då har han som dämpat fallet genom att spänna kroppen och hålla upp huvudet så han har knappt slagit i huvudet alls. Han har bara krupit ett fåtal kryp idag så med lite tur så kanske han förblir hasandes ett tag till!

Sitter stadigt

Tränar balansen

 Nöjd över att kunna leka sittandes

Ett litet videoklipp på hur han far omkring innan sju månaders ålder...

2 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!