onsdag 10 augusti 2011

Mystiska damen

När vi var till mormor och morfar i onsdags så hände något märkligt. Alla satt ute på altan och skulle fika, utom jag och mamma som var i köket. Mamma höll på att torka golvet och jag stod vid soffan och skulle göra ordning mat till Hilmer.
Plötsligt ser jag en kortväxt gumma i profil som stänger ytterdörren. Jag känner genast en kall kår genom kroppen, får gåshud på armar och ben samtidigt som jag med gråten i rösten säger till mamma att det var någon i dörren som stängde den.
Mamma tror först inte på mig men när hon tittar upp och ser att jag är alldeles skakis så går hon ut i hallen, öppnar dörren för att se efter.
Ingen där!!!

Hon kommer tillbaka och säger att jag måste sett fel och att dörren blåst igen. Men jag är helt säker på vad jag sett och dörren var ju uppställd med ett snöre så den hade inte kunnat åkt igen av sig själv.
Jag som fortfarande var  helt chockad av händelsen sätter mig på soffan och mamma frågar hur personen sett ut. Jag beskriver henne så gott jag kan. Hon var kortväxt, gammal och det var som om hon befann sig inuti en dimma.
Jag berättade det hela för mormor efter att vi fikat och hon bekräftade då att hon fanns. Hon hade sett henne två gånger tidigare, bland annat nere vid ladan.
Jag hade som försökt intala mig själv att jag måste sett fel, men nu blev det ännu starkare att jag verkligen sett det jag sett!! Jag som alltid har varit lite skeptisk till folk som säger sig sett spöken eller liknande och att det bara är "blaha-blaha" har nu ändrat åsikt.
Spöken finns!!!

3 kommentarer:

  1. en GUUUUUD.... varför har du inte berättat de här????! men jäklar, jag blir alldeles förstenad!

    SvaraRadera
  2. Du klagar ju att du bara få läsa sånt du fått reda på via facebook eller telefonvägen.. Så hädanefter kommer jag att skriva allt smarrigt här, så det är bara fortsätta kika in här om du vill veta nåt!!! ;)

    SvaraRadera
  3. ok... men hjälp. dags att åka till mormor kanske. du vet att det bara är vissa människor som ser... dom som är mottaglig. du är utvald!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!