söndag 14 augusti 2011

Bortskämd

Jag har kommit till den insikten att jag nog har det rätt bra. Hela sommaren har Magnus klivit upp varannan dag och tagit hand om barnen och morgonbestyren. Det vill säga, jag har fått sovmorgon dessa dagar. 

Nu när Magnus har jobbat i helgen har jag så klart klivit upp med barnen. Men jag måste erkänna att det tar på att kliva upp vid sjutiden tre dagar i rad.
Nu finns det säkert många som läser detta tänker att jag är väldigt bortskämd och att många av er kliver upp varje dag utan att få någon avlastning. Det ok att tycka det! 

Anledningen till att det numera känns jobbigt att kliva upp flera dagar i rad är ju för att jag haft turen att få sovmorgon varannan dag. Hade jag inte fått det så hade jag varit nöjd och glad över att få det någon gång nu och då. Men jag tänker faktiskt passa på att njuta och ta till vara på denna lyx (ja, jag tycker faktiskt att detta är lyx) så länge det varar. 
Det blir nu två veckor till med sovmorgnar eftersom Magnus är ledig dessa veckor. 
Sedan är det tillbaka till vardagen med rutiner och tidiga morgnar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!