söndag 14 augusti 2011

Gårdagen

Hade tänkt skriva detta inlägg igårkväll, men jag var så trött att det fick bli nu istället. Har skrivit på detta inlägg lite nu och då under dagen då tillfälle getts så därför blev det senare än jag tänkt, började ju direkt jag klev upp...

Igår var det Nolia som stod på schemat. Vi skulle egentligen inte ha något speciellt, förutom ett par vinterskor till Hugo. Och det var det enda vi köpte också, bortsett från en citron/lakritsrem.
Tredje vintersäsongen i rad blir det Kuoma på Hugos fötter. Vi har varit jättenöjda med de stövlarna och Hugo tycker att de är lätta och sköna.

Hugo gick runt med mig, Magnus och morfar å provsatt allt han la ögonen på.



Han var helt lyrisk och tyckte att pappa och morfar skulle köpa det ena fördonet efter det andra!!! Nog för att morfar brukar skämma bort sitt äldsta barnbarn men denna gång la han faktiskt band på sig.. ;-)

På Nolia träffade jag pappas kusin Lena och hennes dotter, alltså min tremänning Karolin. Så himla skoj att ses igen, det var några år sedan sist.. Karro hade dessutom fixat gratis entrébiljetter åt mig och mina föräldrar! Väldigt gulligt gjort!!
Efter Nolia åkte vi alla till en annan kusin till pappa och Lena, Elenor och hennes man Tommy. Där bjöds det på fika och mysigt umgänge.
Hugo tyckte det var jätteroligt att vara där. Så roligt att när vi skulle åka hem så frågade han om han inte kunde på stanna kvar där. :) Men det gick ju inte så han fick allt följa med hem! Han fick med sig en svart liten porsche från 1979 som han numera leker konstant med

När vi var på väg till bilen för att åka till Elenor & Tommy så hade brandbilarna körts ut och brandmännen bjöd på saft till barnen och de fick med sig en brandhjälm i röd plast och en serietidning; Bamses brandskola. Hugo var och kikade på alla brandslangar och provsatt i förarsätet på brandbilen. En lycklig liten kille!!


Pappa bjöd på pizza som vi åt här hemma och sedan fikade vi också. Innan Hugo la sig så läste morfar ur Bamsetidningen för honom och de verkade verkligen njuta av den mysiga lässtunden!

Det var en riktigt trevlig dag som slutade i en spontan och oplanerad släktträff!!  Nu hoppas jag på en riktig släktträff inom närmsta åren så man får tid att sitta ner och prata och umgås lite mer än det vart nu. Men bättre  en snabbträff än ingen alls!!!

3 kommentarer:

  1. Måste ha varit en lyckad dag utifrån en 3 åring som gillar fordon :)

    SvaraRadera
  2. Ja, han var överlycklig och pratar hela tiden om brandbilar, skotrar, terhjulingar och traktorer!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!