måndag 1 augusti 2011

Dagny - Marlene = 3 - 0

I måndags kom Marinette med den briljanta idén att jag skulle rida Dagny. Jag har ridit henne två gånger tidigare. En gång på ridplan på Alne Herrgård vilket slutade med att jag fick sitta av efter att nästintill blivit avkastad. Sedan en tur runt "slingen" då jag också höll på åka i backen pga en gubbe som drog en soptunna, vilket resulterade i att Dagny flög i luften, gång på gång..

Så nu var det dax för revansch!! Trodde jag....

Den lilla donnan testade mig verkligen! Och jag som knappt suttit i en sadel sedan jag blev gravid med Hilmer hade inte mycket att sätta emot kan jag lova..
Hon vägrade i princip gå framåt. Jag drev på för kung och fosterland, både med skänklar och säte men inget tycktes hjälpa..
Efter ett tag så kom vi rätt bra överrens, men det dröjde inte många varv innan vi var tillbaka där vi började. Jag orkade helt enkelt inte rida henne, pinsamt men sant!!!

Jag tycks inte ha några muskler kvar i bålen över huvudtaget, eller i benen!! Jag orkade inte ens sitta i rätt sits, skänklarna åkte bak och överlivet fram. Jag fick en smärre chock när jag såg bilderna!!!
Nu har jag bestämt att jag ska rida varje gång jag är hemma för att åter bygga upp min kropp och komma tillbaka i sadeln. Det är ett måste!!

Lägger in lite av de bilder som togs under denna sjukt jobbiga ritt.













Hon gick inte stadigt i form och hon blev stundvis väldigt låg i formen. 
Jag var så otroligt trött när jag klev av att jag trodde jag skulle rasa ihop! Jag hade sjukt ont i underlivet och det kändes som om jag hade de mest hjulbenta benen som finns att uppbringa på denna jord. Ansiktet var typ rödlila av ansträngning och den ansiktsfärgen hade jag kvar i flera timmar efter att jag suttit av. 
Men ingenting slår den träningsvärk som infann sig dagen efter!!! 

Oh my GOD!!!!!!

Så ont har jag inte haft sedan jag var på mitt första bodypumppass  i Vällingby på E2 för en herrans massa år sedan!!! Värst var värken på insidan lår, ljumskar och rygg!!! Därefter mage och resten av kroppen! 

Men nästa gång ska jag minsann ha revansch!!!  

1 kommentar:

  1. Ja gud... vilken surmupp hon var! Helt otroligt :D

    Du vet att du får rida när du vill... hojta till bara!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!