fredag 26 augusti 2011

Brad Paisley

I tisdags fick jag ett sms där det stod såhär:
"Hänga med till Sthlm imorgon? Konsert. Gratis."
Så jag frågade Magnus om det var ok att jag åkte till Sthlm imorgon och det var det så jag svarade "Ok! När åker vi?".
Det var nog inte det svar Karro hade väntat sig för det dröjde en stund innan hon svarade och jag tycktes kunna ana en osäkerhet i nästa meddelande. Hon trodde nog att jag skojade men sagt och gjort. 

Jag satte mig på tåget ner till Övik 07.59 på onsdagsmorgonen för att bli upplockad av Karro för vidare färd med bil mot Stockholm. Vi pratade och pratade och svisch så passerade vi Tönnebro. Jajja, ingen fara vi kan stanna å käka i Hagsta tänkte vi. Så vi fortsatte prata och ser sedan att vi visst råkat köra förbi det raststället också. Så vi bestämde att vi skulle stanna på Max i Gävle. Men fy vilken besvikelse. Det var gammalt och slitet och burgarna smakade skit. De var så salta och vi misstänkte att de tappat hela vitpepparkaret över dom. De var verkligen inge goa!!! 

Därifrån tog jag över ratten och vi styrde in mot Stockholm. Men vilka köer vi hamnade i. Det var pottätt i alla tre filer och vi körde två-tre meter på ettan, stannade och stod stilla några mintuter, körde fram nån meter, stannade. Så höll det på ända tills vi kom in till Stockholm.
Där missade vi avfarten mot Norrtull och så det blev en liten omväg och drygt 1½ timmes längre köande innan vi var inne på Sveavägen. Men skam den som ger sig. Vi hittade ett parkeringshus i närheten av den adress vi skulle till. Jag skulle nämligen på Panduro på Kungsgatan. Men från bilen till Panduro lyckades vi gå världens omväg!! Men till slut så! Men vad händer då.. Anledningen till att jag ville på Panduro var för att jag ville köpa en roller-väska till mina scrap-grejor. Söker som en galning efter den innan jag frågar personalen om hjälp. Får till svar att de återkallat den pga en massa fel, i princip inget var som det skulle på väskan så de fick inte sälja den. Köpte dock nå småtjafs men det kändes ju snopet, speciellt eftersom det tog oss nästan två timmar att ta sig dit. 

Så vi körde ut till Djurgården och parkerade vid Cirkus. Vi åt utanför Gröna Lund innan vi gick upp på Cirkus där konserten skulle vara. 
De sålde cowboyhattar utanför och väldigt, väldigt många hade sådana hattar på sig, antingen köpte där eller så såg de ut att ha några år på nacken. Vi köpte ingen!

Det var verkligen blandat folk som stod och väntade på att bli insläppta. Allt från pensionärer till ungdomar. Jag som inte hade en aning om vem eller vad det var jag skulle lyssna på blev lite orolig när jag såg alla i boots och fransar på jackor mm. 
Så blev vi äntligen insläppta. Vi hade ståplatsbiljetter så vi ställde oss långt fram på vänster sida om scenen. Vi  var rätt tidiga så det fanns gott om plats längst fram vid scenen men Karro föredrog att stå lite längre bak. Men OJ vad vi ångrar oss!!!!! Det fylldes snabbt på när förbandet förjade spela. Vi tyckte de var riktigt bra trots att vi aldrig hört dem. Darius Rucker hette sångaren och hade en väldigt bra röst. 

Sedan var det dax för Brad Paisley! Hade aldrig sett honom och bara lyssnat några sekunder på en låt som Karro skickat kvällen innan. Vilken karl!!!!! Helt ofattbart. Han hade DET! Han hade rösten, kroppen, blicken, scenspråket och kunde verkligen lira gitarr. Jag och Karro kände oss som fjortisar på en Backstreetboy-konsert. Låterna hade verkligen bra texter, hade verkligen en innebörd eller vad man ska säga. De berättade någonting. 
Han pratade en hel del mellan låtarna vilket gjorde att han fick en fin kontakt med publiken. När han spelade Whiskey Lullaby akustiskt och hela Cirkus (utom jag då förståss) sjöng med var mäktigt och magiskt! Lägger upp det jag filmade från den låten och det är nästan så att tårarna kommer av bara känslan som infann sig på Cirkus under den låten.    


Efter konserten som pågått mellan 19.30 - 23.00 åkte vi till Stefans syrra Anna-Carin där vi sov över innan vi åkte hem på torsdag förmiddag. 

Resan hem gick jättebra. Karro körde hela vägen upp! Vi körde nonstop till Birsta där vi gjorde ett litet stopp. På 40 minuter hade vi varit på Hööks, Ikea, Panduro och köpt med oss mat från McDonalds. 
Landade på resecentrat i Övik 15.40 och tog tåget hem 16.15. 

Ett mycket intensivt men roligt dygn! Jag har skrattat så ojojoj!!!! Detta blev ett väldigt långt inlägg men om jag skulle skriva om allt roligt och konstigt som vi varit med om detta dygn så skulle det bli tre gånger så långt, minst!!!! 
Så med de så sätter jag härmed punkt och tackar min kära vän Karro för att jag fick följa med på en fantastisk roadtrip och magisk konsert! Love you!!

1 kommentar:

  1. Ja inte är det nån som tackar mig som får bära ap-huve inte!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!