måndag 19 november 2012

Rullstolsveckan

Så var den äntligen här, rullstolsveckan! Det innebär att vi ska tillbringa många, många timmar i rullstol, lära oss meka och skruva i dem, ramla baklänges ur stolen,  lära oss balansera på drivhjulen (bakhjulen) och spela rullstolsbaket.

Vi har gjort samtliga av ovanstående saker idag! Från början var det väldigt läskigt och skrämmande att ramla baklänges men efter ett par gånger så hade jag övervunnit den rädslan! Att spela rullstolsbasket var skitskoj! Jag gjorde tom poäng, jag som aldrig aldrig varit bra på bollsporter! Sedan blev jag pååkt och ramlade baklänges i en jädra smäll, vi har ju inga tippskydd på rullstolarna! Jag slog i huvudet i golvet men det gick ändå väldigt bra. Kände av lite, lite illamående, huvudvärk och det var lite obehagligt att skaka på huvudet men nu ikväll känns det som vanligt igen!


Imorron är det jag som tar med mig cykelhjälmen för nån hjärnskakning vill jag då inte ha! Vi skulle ju ha med oss hjälmar då en tjej från tidigare terminer slog i huvudet rejält när de spelade.Jag och många andra trodde dock att det var i morgon och resten av veckan vi skulle ha dem.

Klassen!
Ser fram emot morgondagen!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!