tisdag 6 november 2012

Allghelgona 2012


I helgen som var var det Allhelgona och som vanligt så var vi nere. Magnus jobbade så det var bara jag och barnen.

På lördag dag var jag och pojkarna till Malin & Kent så att barnen fick träffas och leka lite. Det var länge sedan de sågs! Det var väldigt trevligt!!

Hilmer tyckte Rasmus hade roliga leksaker!

Sedan var vi förbi Marrans nya lägenhet. De hade fått dit alla möbler och det mesta i köket. Hann inte vara där så länge utan jag och mamma åkte till Max med pojkarna så de skulle få lite mat i magen innan vi skulle på Minnesgudstjänsten för Änglabarn.

Allhelgona kändes jobbigare i år än förra året, men det är väl ganska naturligt med tanke på det vi nyss gått i genom.

Almas ljus från vår familj och mina föräldrar på kyrktrappan. Tände även ett
ljus som symbol för det som komma skulle men inte blev av..

Efter att vi varit i  kyrkan åkte jag och pojkarna till Alma för att byta ut ljusen jag tände i onsdags och som nog slocknade under förmiddagen. Det var otroligt mysigt på kyrkogården! De som inte varit på en kyrkogård under allhelgonahelgen borde verkligen besöka en! Det är häpnadsväckande att se tusentals ljus lysa i höstmörkret!

Ombonat och fint!

Hjärtat jag gjort

När vi kom hem var bordet dukad och middagen stod på bordet. Det bjöds på tjälknöl, potatisgratäng sallad och till detta ett glas rött! Jättegott var det!


Till efterrätt hade mamma gjort hallonpajer i portionsformar och till det kesella! Mums!
En mysig dag med skratt och tårar var till ända och jag somnade skönt i sängen!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att ni hälsade på och att vi även fick göra en liten utflykt bara du och jag på söndagen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättemysigt! Nu får ni se till att komma hit!! ;)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!