tisdag 13 november 2012

Farsdag

Årets farsdag började med att uppvakta Magnus på säng med frukost och paket. Sedan svidade jag och pojkarna raskt om för att åka på Umeå flygplats för att överraska min pappa.

Jag har ringt till mamma och sagt till henne att hon inte bara fick släppa av honom för då skulle vi nog missa honom eftersom han brukar checka in på en gång. Så när de hade kommit fram på flyget hade mamma sagt att hon var tvungen att gå på toaletten. Så när vi kom fram på flyget var pappa i full gång å betala parkeringen.

Så jag hann ta ut pojkarna i bilen å sedan hukade jag ner mig till pojkarna mitt på parkeringen med paket i famnen.

Ni skulle ha sett min pappas min när han såg oss! Det var så att man kunde se det blänka till i ögat på honom. Mest glad blev han över att få träffa pojkarna, så klart! Speciellt Hilmer,  eller "goggagagga", som pappa kallar honom! :)

Vi följde med in på flyget och vinkade av pappa. Han lekte tittut med Hilmer i kön på väg till säkerhetskontrollen och Hilmer skrattade som en tok! De andra i kön log och verkade tycka att det var charmigt att se samspelet mellan morfar och barnbarn! Jag känner ingen annan som är så barnsligt förtjust i våra barn!!! Pappa slår alla rekord, men så är han poppis hos barnbarnen också!

Farsdag fortsatte med att mamma följde med oss hem och fikade. Sedan for vi på Ohlssons tyger, BOOM och Plantagen. Jag köpte en julgardiner till köket, en lykta till krukan på bron och sedan fick vi två stycken marschallhållare i inflyttningspresent av mamma! Väldigt smart vändbar hållare, ena sidan för mindre marschaller och vänder man den så rymmer den stora 12-timmars marschaller! Längtar till första gången vi ställer ut och tänder marschaller!


Avslutade dagen med att träna lite innan jag och Magnus myste i soffan till filmen Taken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!