måndag 19 november 2012

Blodvite

Då har det hänt igen. Hilmer klättrade ur sängen och ramlade med ansiktet rakt ner i golvet och slog hål på läppen.. Jag hörde en rejäl duns från övervåningen och sedan hysterisk gråt så jag sprang upp för trappen i fyra steg innan jag var inne i pojkarnas rum. Fann Hilmer nedanför sängen med blod forsandes ur munnen!

Tog upp honom och skyndade in på toaletten och tryckte en handduk mot läppen. Det ville inte sluta blöda och så fort jag tog bort handduken för att se hur var och hur mycket han slagit sig vällde det bara fram nytt blod. Jag sköljde av ansiktet och munnen, tog sedan ner honom för att fram en burk ur frysen och hålla mot läppen.

En liten del av handduken

Hilmer är så van att bli kyld när han slagit sig så han plutade med läpparna så att jag kom åt å kyla på insidan. Jag trodde först jag skulle måsta åka in med honom då jag inte fick stopp på blödningen men efter att jag kylt läppen en stund så avtog det. Jag kunde då se att han hade ett jack på insidan läppen av tanden men det är inget de hade gjort någonting åt på sjukhuset. Det läker ju så bra i munnen så imorgon har han nog mest bara en stor fläskläpp!

Ny säng är ett måste till denna klättrande gosse, snarast!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!