tisdag 20 november 2012

Ojojoj

I morse när jag vaknade kunde jag knappt röra mig. Detta är nog den värsta träningsvärk jag någonsin upplevt i rygg och axlar! Det är gårdagens rullstolskörande som är boven i dramat.. Att spela basket i rullstol och dessutom ha höjdskillnaden upp till korgarna tar verkligen på! I dag var det dags att spä på träningsvärken ytterligare.

I dag har vi haft hinderbana med rullstolarna.

  • Vi har åkt slalom framlänges och baklänges genom koner. 
  • Tagit oss över fyra upphöjda stålrör som skulle föreställa rötter i skogen.
  • Tagit oss upp och ner från en fyrkantig trälåda som skulle föreställa en tröskel
  • Tagit oss upp och ner från en likadan trälåda fast mycket högre som skulle symbolisera en hög trottoarkant
  • Tagit oss upp- och nerför en trapp
Tröskeln och trottoarkanten var läskiga i början men efter ett par gånger så gick det som hejsan!

Skogspromenad över rötter
Trottoarkanten
När jag sedan fick höra att vi skulle ta oss uppför en trapp sittande i rullstolen trodde jag att det var ett skämt! Det var skittungt! Man skulle med ena handen dra sig uppför samtidigt som man rullade stolen baklänges i ett ryck. Eftersom vi inte har tekniken inne eller kraften så hjälpte en person till bak och en stod som säkerhet framför så man inte skulle dundra nerför trappen om man tappade taget. Men nerför fick man allt klara sig själv!! Å herregud vilken skräckupplevelse! Det var i klass med hängbron mellan Storulvån och Sylarna!!! Men nyttigt att provat på!

Uppför trappen
Å nerför!

 I morgon fortsätter denna rullstolsvecka med nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!