söndag 25 november 2012

Myslördag

Idag har vi haft det riktigt mysigt! Vi tog det lugnt på förmiddagen. Först tänkte vi att vi skulle hälsa på hos Farfars men de skulle på stan och julhandla och visste inte hur länge de skulle vara borta. Så då åt vi lunch hemma och sedan åkte vi också på stan.

Där träffade vi pojkarnas farmor och Matti och jag fick mina alster från scrapträffen. Sedan gick vi runt och letade lyktor bland stadens butiker men jag hittade ingen som föll mig i smaken. Jag kikade också efter något att ha på mig på Finsittningen den 15/12, men inte heller det hittade jag.

Hilmer somnade efter att vi gjort hela stan så då passade vi på att gå och fika i lugn och ro så han fick sova färdigt för annars hade han nog vaknat när han flyttades över till den kalla bilstolen. Vi gick på UH där man får bra med plats för barnvagnen.

Hugo skulle bums äta glass! Jag fick gåshud av bara tanken på att äta glass men det var det han valde av hela utbudet av fika.


Jag och mamma delade på en Mangocheesecake och en Belgisk chokladkaka. Chokladkakan var bland det goaste jag ätit! Inte ett dugg söt utan bara kraftig, härlig chokladsmak i en gudomlig konsistens som påminde om mousse.

Efter fikapausen så var vi in på Himlen runt hörnet. Gud så mycket fint de har! Skulle vilja slänga ut 80% av allt i vårt hem och ersätta med prylar från den affären!!! Sedan va vi förbi Hemmakväll där lördagsgodiset inhandlades innan vi åkte vidare upp på CoopForum där mamma skulle handla lite. Jag hittade en ljusstake som kommer att göra sig bra på vårt köksbord. Den förra brann ju upp förra julen..

Klockan rann i väg och innan vi var hemma och middagen stod på bordet så var klockan nästan halv sex! Vi åt kycklingpulla (ja, jag vet att det låter äckligt men det smakar tvärtom!) med sallad och tortillas/nachochips. Mums!!!

Vi fortsatte att lyxa på det denna lördag så till efterrätt blev det fruktsallad, glass och grädde. Hilmer åt som ett tok!!!

Hilmer var efter detta färdig för sängen medan Hugo fortsatte att mysa med lite godis och nötter innan han också gjorde kväll!

Det blev en riktig myslördag med andra ord och det var mysig att strosa runt på stan utan att vara på jakt efter något speciellt som man verkligen måste ha köpt innan man kan åka hem. Lyktan är det ingen panik med och inte heller klädsel till sittningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!