söndag 26 februari 2012

Kvällsfyndat

Magnus kikade runt på blocket ikväll när han plötsligt såg en annons på ett par slalomskidor och pjäxor som skulle passa Hugo.

Annonsen hade varit ute i enbart en timme så jag slängde mig på telefon och ringde upp karln.
Han hade blivit totalt nedringd!! Det var nästan tio stycken som ringt och en som skulle hämta skidorna i morgon bitti. Men hade hade sagt att den som hämtade det först fick köpa.

Så jag skickade iväg Magnus för att åka dit och köpa skidorna och pjäxorna. Medan jag pratade med honom ringde det två till och en som skickade sms.

Som tur va så bodde de vara strax innan Holmsund så det var inte långt för Magnus att åka dit.

Medan Magnus stod och betalade och pratade så ringde en till som var på väg dit. Men Magnus hann först så nu är Hugo ägare av ett par alldeles egna slalomskidor och pjäxor!

Totalt hade över tjugo hört av sig så det känns som att man kommer att få tillbaka pengarna när det är dags att byta. Lär inte vara svåra att bli av med om man säger så!

Tro vad Hugo säger i morgon då han vaknar och ser att han fått ett par skidor!!! :)

Everest carvingskida  + Head-pjäxor

5 kommentarer:

  1. Roligt med egna skidor! Tycker han det är roligt att åka? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har inte åkt så mycket ännu. Men detta blev billigare än att hyra varje gång. Jag hoppas att han ska tycka att det är roligt! :)

      Radera
  2. Thank you for the information, the article is very well-written.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!