söndag 19 februari 2012

Alla hjärtans dag

I tisdags var det alla hjärtans dag. Så jag tänkte att jag skulle göra något mysigt för Magnus. Jag köpte blommor, bakelse och choklad från den "lyxig lösvikten" och Coop.

Blommorna fick han innan jag skulle åka och träna. Jag hade tänkt ge honom alltihopa när vi fikade innan han skulle åka på nattjobb. Men de hade inte ställt blommorna i något vatten så jag var tvungen att ge honom dom eftersom det gått över tre timmar sedan jag köpte dem.

Så jag åkte och tränade och när jag kom hem så gjorde jag ordning fika och ställe fram blommor och chokladen på sofffbordet.


Sedan gick jag och väckte honom i (enligt mig) god tid. Han brukar åka strax innan halv elva och jag väckte honom tio i tio. 
Jag väntade. Och väntade. Ropade och skickade meddelande. Men ingen kom upp.

Tillslut masade Magnus sig ur sängen och klev upp. Så pass att han bara hann göra sig färdig och åka på jobbet. Han var in i vardagsrummet så han såg ju att jag hade gjort mig för. Men vad hjälpte det, han hade ju inte klivit upp i tid..

Där satt jag i soffan och hade gjort det mysigt - helt själv!!!
Jag blev så besviken!!!! Varför klev han inte upp när jag bad honom?!
Jag ville ju inte avslöja överraskningen, så jag kunde ju inte säga som det var och att det var därför jag ville att han skulle kliva upp.


Gråtande plockade jag bort fikat och gick och la mig. Det var årets Alla hjärtans dag det!


Tur att jag har en mamma som tänkter på mig! Av henne fick jag jättefina diskhandukar i alla hjärtans dag-present som hon skickat med när vi kom från Stockholm! Tusen tack mamma!!!


7 kommentarer:

  1. Nu tycker jag du hänger ut mig i dåligt ljus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men älsklo du har bara dig själv att skylla! Du får väl se till så jag får hänga ut dig i det bästa ljuset igen, där du oftast befinner dig!! ! ;)

      Radera
    2. Äh.. du vet väl att jag sover till jag måste fara innan natten!!

      Radera
  2. Men fykatten vilken skitstövel till karlslok!!! en semla som plåster va snålt! 10 000 i ett shoppingkort hade väl varit på sin plats- MINST! Fy för dig Magnus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha! Håller med dig Marran!! Hade räknat med MINST 50 röda rosor och ett fint litet paket!!! ;)

      Radera
  3. OOOhhhh!!! Jag kan känna dina tårar och ditt ledsna hjärta. Vilken besvikelse du som gjort så mysigt. Jag kan tänka mig att inte ens bakelsen smakade något fast den såg så god ut. Jag hoppas HAN har vett att skämmas...
    Och jag som var besviken för att Sten inte skickat blommor till mig.
    Vi får se fram emot 14 februari 2013 för då ska de gottgöra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mamma, bakelsen smakade inte alls lika god som den kunde ha gjort!!! :(
      Vi får hoppas att de skäms över deras fjasko på årets alla hjärtans dag och att de slår på stort nästa år!!! ;)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!