torsdag 16 februari 2012

Klippta

Så har jag och pojkarna äntligen blivit lite fräschare i håret! Pojkarna var riktigt långhåriga så det var på tiden! Skönt att få det gjort innan vi åkte ner till Stockholm och inför kommande födelsedagar.

Anna i min klass är fd frisör och kunde tänka sig att klippa oss. Så förra tisdagen följde hon med mig hem efter skolan.

Hilmer var först ut. Han var jätteduktig. Han satt relativt stilla förutom då ha ville hjälpa till att kamma håret och när han bums skulle ha på sig solglasögonen. På slutet blev han lite less, men annars tror jag att Anna tyckte det gick rätt bra att klippa honom.

Lite fundersam

Go & glad

Vill också kamma!


Sedan var det Hugos tur. Han tyckte att det var så skönt och mysigt när Anna höll på med hans hår att han somnade sittade på sin hokuspokus-stol!!! Jag fick stå och hålla i hans huvud med ena handen och hålla i hans axel med den andra. Hade jag inte hållit i honom så hade han ramlat i golvet!!

Hugo sjunker längre och längre in i dvalan... 
Sover skönt medan han friseras!
Till sist var det mammans tur att inta stolen för att bli lite finare i håret!! Anna klippte bort en hel del av mitt hår som vuxit under detta år sedan jag sist klippte mig. blev lite mer inklippt mot ansiktet också. 
Det blev fräscht och mer lätthanterat efter klippningen!

Från sidan

Framifrån
Känner mig jättenöjd med alla klippningarna!!! 
Stort, stort tack till snälla och rara Anna för att du friserade oss!!!! 

3 kommentarer:

  1. Hugo han tar verkligen rekordet att somna var och när som helst. tur att han inte är vaccinerad mot svininfuensan för då hade man lätt kunnat tro att han fått en lindrigare variant av narkolepsi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är är ju en himla tur att vi inte tagit den sprutan! Vilken tragedi det skulle vara.. Såg ett repotagepå nyheterna igår om en tjej som fått diverse besvär efter att hon tagit svininfluensavaccinet!!

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!