söndag 9 oktober 2011

Vidgar vyerna för lite shoppning

Idag var vi på Strömpilen för första gången sedan vi flyttade hit för lite över tre år sedan! Jag har varit på Systembolaget och Ica där men jag har aldrig varit in i den där gallerian.

Vi for dit för att vi skulle köpa en ny stekpanna. När vi var i  Sundsvall så hittade vi en Jamie Oliver panna på Cervera som det var 50% rea på. Men då hade jag inte med mig det presentkort från Cervera som jag fick i julklapp av min käre svärfar julen 2008!!!!
Skämmes på mig som låtit det ligga så länge.. Men jag är så att jag kan inte gå och köpa något bara för köpandes skull, utan jag väntar till jag verkligen behöver något vettigt som jag kan lägga pengarna på.

Och nu hade jag hittat denna stekpanna som vi verkligen behöver. Den vi har nu har jag köpt på Ikea och haft sedan jag flyttade hemifrån. Teflonbeläggningen i den pannan har släppt på flera ställen och sedan har botten slagit sig så den har blivit skev. Den ligger alltså inte an mot plattan vilket gör att den steker väldigt ojämt.


Så i morgon ska jag inviga denna stekpanna som jag köpt för julklappspengen.
Så tack svärfar för en mycket fin stekpanna!!!! Den kommer att användas flitigt i vårt kök!!!

1 kommentar:

  1. Den som spar han har. Jag har själv några presentkort från 50-årsfirandet kvar. JAg behöver också en ny stekpanna, kanske man ska passa på.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!