onsdag 5 oktober 2011

Party party!!!

I lördags var det fest med några av mina kära pluggisar, Moa, Hanna och Emelie! Jag och pojkarna kom ner till Övik vid halv tre. Vi hann nästan bara landa hos mamma så for hon och Hugo till skogs för att plocka svamp!

Vi åt middag då de kom tillbaka och sedan gjrode jag mig ordning för lite partaj. Marinette skulle till stallet så jag passade på att åka med henne. Tyckte det var dags att hon fick skjutsa mig lite nu efter alla gånger jag skjutsat och hämtat henne!! ;)

Förfesten var hos Emelie i Gullänget. Jättetrevligt var det!!! Vi sjöng och dansade, spelade "jag har aldrig" och pratade!!! 

Sedan bar det iväg in på Olearys och där var det också trevligt. Dock lite udda folk som var ute. Kände nästan inte igen några alls men vi hade roligt ändå! Riktigt, riktigt roligt!!!

Var hemma hos mamma strax innan tre och ändå kunde jag inte sova ut på morgonen. Hugo kom in och la sig hos mig vid sjutiden. Men han hade ingen ro i  kroppen utan snurrande och for runt en stund innan han klev upp. Mamma tog hand om pojkarna på tills jag klev upp vid halv tio. Då hade jag legat vaken i sängen nästan hela tiden sedan Hugo klivit upp. Småslumrat men inte sovit, utan hört nästan allt de gjorde och pratade om i köket..¨
Varför är det så??? Varför kan jag inte bara koppla bort och sova när jag får tillfälle till det?! För jag var ju jättetrött.. Men så är det alltid!! När jag får sovmorgon här hemma när Magnus kliver upp med barnen så sover jag ju inte heller gott utan ligger som i dvala. 

Det är bara när barnen inte är i samma byggnad som jag verkligen kan slappna av och sova! Är detta någonting inbyggt hos oss mammor?!?!?

Hur som helst! Jag hade supertrevligt och mådde bra dagen efter, enbart lite trött och hängig men är det inte värre än så, ja då för man väl vara nöjd!!!

Detta gör vi om brudar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!