söndag 9 oktober 2011

Skogsmulle

Hugo älskar att vara i skogen! Han var så glad när han fick följa med mormor till skogen för att plocka svamp.
På väg in i skogen stötte de på en skogsmaskin som han var tvungen att kolla in!

 Provkör lite!

Mycket svamp hittade de och Hugo tyckte det var jätteroligt att hjälpa till och plocka! Han hade varit så duktig i skogen och inte klagat eller varit de minsta gnällig!



Tyvärr så hade jag ju glömt laddaren till mobilen i Umeå så jag kunde inte ta några kort med mobilen. Min mamma och pappas båda digitalkameror var utan ström så jag var tvungen att fota med mammas gammtelefon. Därav den dåliga kvaliteén på bilderna här ovan..

När mormor började rensa så skulle han såklart hjälpa till med rensningen också!

Jag tycker det är så roligt att han gillar naturen med allt vad den har att erbjuda. Att han är nyfiken på att hjälpa till och lära sig nya saker hela tiden! Det hoppas jag han fortsätter med!

1 kommentar:

  1. Ja, vi hade några trevliga timmar i svampskogen. Synd att vi inte hade fika med oss, fast ingen av oss saknade det heller.
    Hugo är en bra liten hjälpreda.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!