söndag 9 oktober 2011

Hästkille

Hugo gillar att vara i stallet också! Han blir så glad när vi kommer dit! Han gillar framför allt att hjälpa till att mocka! :)

När vi var i stallet igår så hade jag köpt med mig en Maxbox åt honom. Han satt utanför stallet och åt när jag skulle gå och ta in Dagny. Självklart skulle han följa med till hagen. Det tog inte många minuter att hämta Dagny men när vi kom tillbaka så hade en av stallkatterna ätit upp Hugos hamburgare.. :(
Det var iofs en bra läxa för honom, om man lämnar maten och går därifrån så kanske den inte finns kvar sedan..

Jag red först och innan jag gick in med Dagny så ville Hugo också rida. Klart att han skulle få rida! Upp med honom i sadeln och han sitter så bra själv medan man går runt. Han tycker att det är så roligt och inte ett dugg rädd så Marran tyckte att det var dags för nästa steg, trava!
Dagny är dock kanske i skumpigaste laget att trava på första gången så han fick sitta framför Ramona på Geisha.


En liten filmsnutt på Hugos travdebut!
Vette klåen vad som hände med videon, det är lite hackigt här å där men det får ni ta..

 Nu ska han få rida med jämna mellanrum så han fortsätter att tycka om det! Kanske jag blir en ponnymorsa trots att jag "bara" fått pojkar!! :) Moster Marinette har ju lova Hugo en ponny om han skulle falla för ridning och det ser onekligen ut som att hon får öppna på plånkan om det fortsätter såhär!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!