fredag 14 oktober 2011

8-månderskontroll

Idag har vi varit på bvc. Hade en ny "bvc-tant" idag. Har alltid tidigare haft samma goa kvinna som Hugo bara älskar!!! Han tycker det är jätteroligt när vi ska dit. Han pratar på som bara den och gillar skarp hennes dinosaurier som hon har stående i fönstret. Hon har nu blivit sjukskriven, fick jag veta när jag fick tiden och att jag skulle få träffa en annan.
Så när vi var där idag så frågade jag om pojkarnas ordinarie "bvc-tant" skulle vara borta länge. Då fick jag veta att hon fått en stroke!!! Åh, så ledsen jag blev att höra detta! Denna underbara kvinna som inte är över 50 år, har barn i tonåren och sprudlar av glädje och energi.
Jag hoppas verkligen att hon kan komma tillbaka till sin arbetsplats så småning om för hon passade perfekt där och jag ljuger nog inte om jag säger att det är många som saknar henne!

Det var de. Själva kontrollen gick jättebra! Den nya tanten var jättetrevlig hon också. Men det är ju lite jobbigt då de inte vet någonting om barnen, motför då de följt dem sedan de var nyfödda och sett deras utveckling.

De flesta tycker ju att Hilmer är en liten klump! Får höra väldigt ofta att han är så stor eller att han har blivit så mullig och att han äter som en häst! Att man jämför med Hugo är ju ingen konstighet och de flesta tycker ju att han är mycket större än va Hugo var...

Men nu ska jag allt knäppa er på näsan!!!

Hilmer nio månader gammal:
  • Väger 8870g 
  • 70,4 cm lång
  • 45,5 cm i huvudomfång
Han ligger alltså mer än en kurva under normalkurvan!!! 

När Hugo på dagen var åtta månader gammal:
  • Vägde 8925g
  • 70,6 cm lång 
  • 45,2 cm i huvudomfång

De är alltså i princip lika stora men då är Hilmer en månad äldre än Hugo var när dessa mätningar gjordes, plus att Hugo hade haft en sjuhelsikes magsjuka precis innan sin åttamånderskontroll. 

Så anledningen till att alla tycker att han är mullig eller tjock är väl för att han ärvt mina tjockkinder å dubbelhakor å inge annat!!! ;)


4 kommentarer:

  1. Ja.. men han fick inte långbena eller pucklarna.. :-P

    SvaraRadera
  2. Pucklarna ska vi vara glada för att han inte fått, men långbena kunde han gott ha fått tycker jag.. Nu ser han ju ut som du, korta men å lååååång överkropp!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Pucklorna?! nytt namn för tuttarna?

    hugo var ju som en knubbunge vid samma ålder... :)

    SvaraRadera
  4. Ja.. När vi var ute å gick för nå dagar sedan så sa Magnus att jag såg ut som en kamel med långa ben å pucklar... Värmde i hjärtat!!! :(

    Jo, men alla tycker ju att han är mycket större än va Hugo var, å det är han INTE!! Båda mina barn har legat och ligger under det som anses vara "normalvikt" för sin ålder!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!