fredag 25 februari 2011

Vardagslyx!!!!

Torsdagen började väl sådär.. Skulle dammsuga eftersom jag skulle få finfrämmande på eftermiddagen och vad händer?
Jo, dammsugarj*veln läggar av!!! Den bara dör... Så himla typiskt när man känner sig halvstressad och inte har tid med en massa tjorvel..
Så det var bara att ta fram torrmoppen och försöka fräscha upp lite.

Åkte sedan och handlade medan Magnus hämtade Hugo på dagis, det skulle nämligen bjudas på tacomiddag! När jag handlat färdigt så lämnade jag av Magnus på jobbet och åkte och hämtade tårtan som han beställt på Ullas.

Insåg redan när jag handlade att det skulle bli en omöjlighet att få med mig båda barnen, matkassen, tårtan och Hugos dagisväska.. Mina älskade pluggisar som skulle komma och hälsa på oss kom precis efter att vi svängt in på parkeringen så de hjälpte mig att bära upp allt!!

Så var det dax att laga tacos! Jag fick inte göra en smack, de fixade allt. Marre och Moa skar grönsaker, ordnade köttfärsen och dukade!!!

Hanna, ja hon la beslag på Hilmer!! Hon tog över mammarollen på en gång. Hon sjöng, matade, rapade och bytte blöjor, precis som förra gången de var här! Hon till och med kallade sig själv mamma när hon pratade med Hilmer på skötbordet!! :)) Hon tog han om honom hela kvällen!


Efter middan så fick jag inte diska heller!! Det gjorde Marre och Moa dukade av..
Så jag fixade lite fika under tiden. Jag hade inte hunnit baka allt så det blev bara snickers, biscotti och kolaformar, åsså tårtan såklart!




Den goaste tårtan jag någonsin smakat!! Och det tror jag att tjejerna håller med om också...

Mina underbara pluggisar hade köpt en present till mig!!! Te (med mitt namn på!!)och duschkräm! Så himla gulligt, nästan så att jag började gråta.. Ni vet verkligen vad jag uppskattar här i livet, tusen tack!!


En stund efter fikat så for Moa och Marre hem och Hanna stannade kvar hos oss. Hon skulle nämligen färga håret på mig!

Hugo tycker verkligen om mina kompisar! Han pussar och kramas. Efter att Hanna hjälpt honom borsta tänderna och hon bär honom så kramar han henne jättemycket och säger;
"Ja tyss de ä jätteloligt när du hälsa på mig, ja tyss om dig!!!"

Gullunge!! Så följer Hanna honom in på rummet ger honom en gonattpuss och sedan ser vi inte röken av honom nå mer den kvällen! Han somnar gott efter en mysig eftermiddag/kväll!!

När båda barnen somnat så satte vi igång och färgade håret. I med färgen, vänta, skölja ur.. Sedan i med efterbehandling och världens mest uppskattade huvudmassage a la Hanna!!!
Håret blev mörkt, väldigt mörkt, men jag gillar det!

Hanna skulle fixa håret på mig och platta det.. Men när jag sköljt ur efterbehandlingen och torkade håret så var det som om jag nästan permanentat mig.. Vilka lockar som helt plötsligt uppenbarade sig!!! Jag hade inte tvättat håret sedan jag klippte mig och visste inte att det skulle bli sååå lockigt med den nya uppklippta frisyren..



Så Hanna fönade det med tratten istället för att platta det och sedan sminkade hon mig!

Torsdagen började ju inte så bra med dammsugarhaveri så jag tänkte att nu kunde dagen bara bli bättre. Mycket riktigt, från att mina underbara pluggisar klev ur bilen på parkeringen, så har det bara eskalerat och det blev en fantastisk eftermiddag/kväll med mycket uppassning och mys!!!

Jag har verkligen njutit av besöket och jag uppskattar sååå att de pysslar om mig!!!
Jag bara älskar er, Marre, Moa & Hanna!!!!



4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni verkar ha haft det! Vilka snälla brudar. Måste man börja plugga för att få så trevliga vänner? Du är värd det! :-*

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hade jättemysigt! Jag tror inte att sånna här brudar växer på trä, så det spelar nog ingen roll om man börjar plugga eller inte.. Jag hade bara en sån himla tur att träffa dessa just i plugget!

    Men jag saknar dig vännen! Vi måste verkligen ses oftare! Kanske vi kan hitta på något mys bara du och jag nu när ingen av oss ammar?! ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter! :) Riktigt goa vänner kan man aldrig få för många av!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar dig oxå min finaste mamma :) Hur ska jag klara av skolan utan dig´? PUSS

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!