tisdag 15 februari 2011

Mattanterna är härmed uppsagda!!!

Efter mycket velande så har jag nu tagit beslutet att lägga ner amningen.

Jag gick den första mjölkstockningen när Hilmer var en vecka gammal och sedan dess har jag haft tre stycken till, dvs fyra mjölkstockningar på två och en halv vecka. Helt sanslöst!

Så idag ringde jag till amningsmottagningen för att få tabletter så att mjölken försvinner. Ja, det lilla som är kvar vill säga.. Eftersom jag haft så många stockningar på så kort tid så har produktionen i princip avstannat.

Jag tycker verkligen att det känns jättetråkigt att behöva sluta amma men det finns inget alternativ. Jag blir ju så himla dålig när jag får dessa mjölkstockningar att jag inte kan ta hand om barnen. Sedan så tar det alldeles för lång tid att först amma, sedan flaskmata med ersättning och sedan pumpa bröstet.
Jag hinner inte med någonting annat.

Så nu har jag tagit en halv tablett i dag och ska ta andra halven i morgon och sedan ska mjölken vara ett minne blott.

Fördelen med detta är ju att jag blir friare och Magnus blir lika delaktig som mig i allt som har med Hilmer att göra.

Men jag ska inte sticka under stolen med att jag fällt en och annan tår. Ska jag aldrig få amma igen? Kommer Hilmer att må lika bra som Hugo gjort trots att jag bara ammat honom i en månad?

Men som många i min närhet sagt så är nackdelarna så många fler än fördelarna med att fortsätta amma.

Så härmed avtackar jag mattanterna för dessa fyra veckor av tappert kämpande trots många motgångar under produktionen och hoppas på återseende under bättre förhållanden...

1 kommentar:

  1. Du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du inte ammar! Jag vet att det är lätt att säga och jag mådde också dåligt men Elsa mådde toppen av ersättningen. Härligt dessutom att inte vara bunden hela tiden... Fantastiskt söt är han lillebror! Kramar från oss i Björna

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!