måndag 7 februari 2011

Hilmers första helg i Övik

Så var den avklarad!
Medan vi låg i sängen hela familjen och jag ammade Hilmer så bestämde vi oss för att åka ner till Övik. Vi åkte ner på fredagen vid tolvtiden. När vi kom ner så åkte vi direkt till Alma och tände ljus hos henne. Därefter så åkte vi hem till min mamma och tillbringade fredagskvällen där. Vi såg film och hade det mysigt!

På lördag klev min mamma, som vanligt, upp och tog hand om Hugo och vi fick sova ut. När jag vaknade och tittade på klockan trodde jag inte mina ögon. Klockan var 09.45 och Hilmer hade inte vaknat än!! Han låg och sov så sött mellan mig och Magnus och det hade han gjort sedan vi gick och la oss vid halvtvå.

Mamma kom insmygandes och skulle hämta ett par kalsonger till Hugo och jag frågade varför hon inte väckt oss när klockan var så mycket. Hon trodde ju så klart att Hilmer varit vaken och ätit tidigt i morse och hon blev lite paff när hon hörde att han sovit sedan vi la oss.

På lördag efter lunch så skulle Magnus fixa blinkersen på volvon hos sin pappa. Jag tog Hilmer i vagnen och mamma drog Hugo på snowracern och så gick vi till Christer och Anita. På vägen dit så åkte mamma och Hugo snowracer nerför stigen mellan IP och Pelles. Mamma var lite feg och vågade inte åka ända längst upp från backen men Hugo var nöjd ändå!!

Mamma gick hem direkt när vi kom fram och Hugo stannade ut med farfar lite medan jag fick in och Hilmer sov i vagnen.

Anita hade köpt denna härliga ullfrottébody som jag önskat! Tusen tack!!
Hugo lekte sedan med alla bilar som finns i lådan som han hämtar det första han gör när han kommer hem till farfar. 
Hugo åt middag där och sedan åkte vi hem och åt med mamma som var ensam denna helg då pappa var kvar i Stockholm. 

På söndag så åkte vi och hälsade på Bibbi & Matti i deras nya hus. Det var första gången som vi var där bortsett från att Magnus hjälpte till att flytta. 
Det var ett mycket trivsamt hus med bra planlösning, fräscht och snyggt! De hade fått ordning på det mesta förutom i två av sovrummen som ska bli pysselrum och gästrum. 
Vi skulle egentligen åka hem efter att vi vart där men det blev så sent så vi sov över hos min mamma.

Så fick vi måndagen i Övik också! Jag var förbi på mammas jobb och så hon fick visa sitt senaste barnbarn för jobbarkompisarna och sedan har det av till Fors för lite bus.

Vi fikade och barnen lekte! Vi kollade även på gamla bilder från förr i tiden.. Jösses vilka bilder!! :) Det känns ibland som att det var evigheter sedan den tiden, tiden innan jag träffade Magnus, men ändå så kommer jag ihåg allt som om det vore igår. 
Saknar verkligen att vara i fjällen och köra skoter. Men jag hoppas att det blir några resor till fjälls och en skotertur innan vintern är slut.
Vi åt middag hos Karro & Stefan och sedan så bar det iväg mot Umeå.

På väg hem från så svängde vi in hos min mormor & morfar i Önska för att hälsa på. De blev väldigt förvånad att vi kom på besök sådär på måndagskvällen klockan sju, lagom till kvällsfikat! Hugo åt gröt och vi fikade. De tyckte Hilmer var väldigt fin och mormor höll honom mest hela tiden. Hugo var go med gammelmormor & gammelmorfar och pussade dom flera gånger!
När vi åkte därifrån så sa Hugo; Ja tyck om å hälsa på gammelmomo å gammelmoffa!!!!
Gullunge!!

Vi hann med rätt mycket under denna helg! Vi hälsade på inte mindre än fem familjer, plus mammas jobb. Det var riktigt bra gjort tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!