tisdag 15 februari 2011

Mjölkstockning from hell!!!!

I onsdagskväll så började jag känna den där stickande känslan i bröstet och när jag känner på området så är det jätteömt.. Bara några timmar senare har jag jättehög feber och ligger i sängen och huttrar och skakar tänder, trots att jag har täcke, filt, dunsockar och morgonrock.. Jag har så ont att jag inte vet vart jag ska he mig. Jag kan helt enkelt inte ligga still och än mindre sova.
Åh, jag är så fruktansvärt på att ha mjölkstockning att jag bad Magnus skära av mig ena bröstet... Men det gjorde han ju inte så klart.

Men en sån tur jag hade att han var hemma den här natten. Han hade jobbat två nätter och skulle jobba torsdagnatt, då snackar vi megaröta!!!

Han tog hand om Hilmer och gav han mat och bytte blöjor den natten. Dagen efter så tog han hand om båda barnen medan jag sov. Jag var verkligen jättedålig. Så dålig att jag inte ens kunde hålla i ett glas vatten så att bära Hilmer var det inte på tal om.

Eftersom Magnus skulle jobba kommande natt och sedan vara borta hela helgen så skjutsade han ner mig till mina föräldrar.

Mamma har varit helt underbar!! Hon har klivit upp varenda gång varje natt från torsdag till måndag och gett Hilmer mat! Så jag har bara behövt kliva upp när jag har varit tvungen att pumpa bröstet, dvs var tredje timme.. :( Fick hyra en sådan här på BB här i Umeå för en vanlig pump funkade inte..


Hur skulle jag ha klarat av denna helg hemma själv??
Det hade inte gått helt enkelt!

På söndag så var mölkstockningen nästan helt borta, så skönt, och även mjölken, tyvärr!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!