onsdag 23 februari 2011

Måndagen

På söndagkväll kom jag på att jag ville klippa mig. Hugo som ser ut som ett troll skulle också behöva ett besök i frisörstolen..
Så jag gick helt enkelt in på attidydonline.com och bokade en tid åt oss var på måndag förmiddag.

Så det var bara att kliva upp när Hilmer vaknade vid halv åtta för att hinna duscha och göra sig klar innan klockan kvart över tio då vi skulle sitta i stolen hos frisören.

Hugo tyckte det skulle bli roligt att få klippa sig.
Han sa; "Mamma, ja lite långhåri.. ja klippa mig, de lite mysigt!!!!" 


Han var så duktig och satt snällt och stilla i stolen under hela klippningen.

Såhär långt var håret innan..



... och nu är det såhär kort!!


Efter att vi klippt oss så åt vi lunch på Max! Mums tyckte både mamma och Hugo!!
Sist han var och klippte sig så var det min mamma som va iväg med honom till frissan. Då åt de hamburgare och fikade bulle på UH.. Så det har som blivit så att vi myser till det lite när vi är nyklippta!

Bullfikat blev dock hemma denna gång eftersom Magnus skulle iväg och jobba så han var tvungen att släppa av oss hemma..

Jag och Hugo hann nästan bara fika och så gav jag Hilmer mat sedan var det dax att klä på sig igen och gå till bvc och mäta och väga lillebror.

När vi kom dit fick vi sitta och vänta en stund. Hugo lekte i lekhörnan med tåget som han alltid gör när vi är där.
I vanliga fall brukar han vilja fortsätta leka när det är dax att gå in till Karin, men denna gång var det han som hade bråttom in...

Hilmer låg i mitt knä medan jag klädde av honom ytterkläderna så han inte skulle bli så varm medan vi väntade. Hugo kom fram och pussade lillebror flera gånger och frågade;
"Mamma, ka vi inte väga lillebror snat, han kanske bli lessen?!"  

Gullungen min!! Han är så mån om sin lillebror och tycker verkligen inte om när han blir ledsen.. Då springer Hugo iväg och hämtar sin snutte så att lillebror kan få låna den så han ska bli glad igen!!

Hilmer hade vuxit som bara den, han vägde 4430g och var 54,8cm lång. Han hade gått upp 370g på en vecka!!!!

Jag har ju varit orolig för att han har ätit så fruktansvärt mycket ett tag och tänkte att hjälp detta kommer att bli en jättebebis! Men när jag jämför med Hugo så hade han gått upp 955g när han var 5 veckor och Hilmer har bara gått upp 850g på samma tid.

Så nu känns det bra att veta att han följer sin kurva och anledningen till att han ätit så mycket ett tag beror med största sannolikhet på att han ligger lite back sedan jag hade alla mjölkstockningar. För nu äter han inte alls i samma mängd som tidigare och inte lika ofta. 

Här ligger han i babygymmet och filurar..




Försökte ta ett kort på frillan min men det gick väl sådär.. Våran kamera är så tung att hålla med en hand och fota  samtidigt, så här kommer en halvtaskig bild..

3 kommentarer:

  1. Oj! vad Hilmer blivit rund o go om kinderna.
    Också en rättesle Hugo och jag åt pizza på Salt och Peppar.

    SvaraRadera
  2. Vad fint klippt du blivit Hugo.

    SvaraRadera
  3. Jamen just de, pizza åt ni ju då.. Inte lätt att komma ihåg vad ni äter när ni är ute å ränner, speciellt inte flera månader i efterhand!! ;)

    Rund å go ja!!! :) Det är väl inte så konstigt som han äter!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!