söndag 29 januari 2012

Tillbaka i Agnäs

I går var vi i Agnäsbacken för första gången denna säsong, och jag hoppas att vi hinner med många fler!
Det var bara Magnus och min pappa som åkte. Jag och mamma var med pojkarna i pulkbacken. Hugo och Hilmer skrattade gott och tyckte det var jättemysigt!

Jag hade med  allt så det var bara skidor som behövdes hyras om jag ville åka. Men det var sån kö när vi skulle äta lunch så klockan blev så mycket att det inte kändes lönt att hyra skidor för knappt två timmar..
Men det gick ingen nöd på oss, vi njöt av denna vackra utsikt från bordet medan vi väntade på maten!


Jag måste nog försöka kosta på mig ett par skidor också så jag kan åka när jag vill, om det så bara blir några åk medan Hilmer sover.
Jag hyrde skidor och pjäxor till Hugo så han fick prova på lite. Han stod ju lite förra året men det var inte mycket. Igår gick det riktigt bra för honom. Han tog sig framåt helt för egen maskin på plan mark. Han klarade även av att åka utför i svag lutning utan att någon höll i honom utan att ramla.

Nu ska vi försöka säsongshyra en utrustning åt honom så han kan få åka även här hemma i Bräntis så han får in känslan nu när han tyckte att det var roligt!

Han verkar dock vara sugen på det här med bräda också! Men han får nog börja lära sig åka på skidor först! ;) Han fick stå mellan Magnus ben igår och åka lite..


Hade jag vetat att Hilmer skulle sova så länge så hade jag nog hyrt skidor ändå.. Han sov som en stock i vagnen i den härliga vinterluften!


Han somnade efter lunchen och sov ända till vi åkte hem vid femtiden! Hilmer var såklart hungrig så det fick bli påfyllning av energi på en parkeringsficka längst vägen hem. En smoothie och en smörgås senare så var vi åter på väg hemåt!




Trötta och nöjda var vi när vi med dagen när vi väl kom hem! Hoppas på att det blir en sväng dit inom en snart framtid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!