tisdag 17 januari 2012

Julafton 2011

Julaftonsmorgonen började som vanligt med julklappsöppning av paketen i julstrumpan. Pojkarna hade fått jättefina strumpor av Anita som vi la paketen i efter att de somnat.
Ett missförstånd gjorde att vi tyvärr missade när Hugo öppnade sina morgonklappar så tyvärr har vi inga foton från det.
Men Hilmer absolut första julklappsöppning är förevigad! Här kommer lite bilder på det.

Pyjamasklädda!
Bita upp paketen kanske är en bra strategi? Lovikavantar från Malin.
Var inte så intresserad av själva öppnandet, men snörena var rolig!
Men storebror hjälpte gärna till med öppnandet när Hilmer tröttnat!
Lysande Spöket Laban från Malin
Mjukisdjur från Fredrik, Blixten av Farfar & Anita och strumpor från mormor & morfar. 

Förmiddagen fortsatte med att göra oss ordning för att åka till mina föräldrar och fira eftermiddagen och julaftonskvällen där. Mina systrar med familjer var också på plats på Läktvägen denna jul! Väldigt många år sedan vi firade tillsammans alla syskon på julafton! 
Roligt för kusinerna att fira jul tillsammans!
Kusinerna!

Syskonkärlek

Softar lite i väntan på Tomten!
 Vi åt gott, fikade och umgicks innan det plötsligt bulltade på dörren!!!! Hugo blev lite skärrad när han hörde hur det bultade på dörren och han vågade inte gå fram och öppna den. Så mormor Gunnar fick äran att släppa in Tomten.
Tomten gör entré
Började inte grina men skrattade inte direkt heller när han hälsade på Tomten!!
Efter att ha gömt sig bakom moster Marinette vågade han sig fram till slut. Spännande!!
Hugo sa: Kom Tomten, vi sitter här inne och pekade mot uterummet!!! 
Han var väldigt nyfiken på om det fanns några paket i Tomtens säck...

Hugo var inte blyg att hämta paketen hos Tomten
Inte Hilmer heller

Eleonoras reaktion var skräckblandad förtjusning!!

Barnen fick öppna sina julklappar innan vi delade ut resten av klapphögen. De var redan trötta så det kändes som ett smart drag. 


Men oj, vilka julklappar de fick! Lägger in lite bilder på en del av julklapparna i ett annat inlägg då detta redan blivit på tok för långt! ;)


De somnade så fort de la huvudet på kudden och det blev dax för de vuxnas julklappar att delas ut och öppnas! Det var en hel del julklappar det också vill jag lova!! :)


Så nöjd med allt vi fick! Har jag inte sagt det tidigare så säger jag det igen: Tusen tack för allt fint vi fick!!!!


Sedan var det dax för en ny del i vårt julfirande som Christer & Anita, julklappsspelet! Ett riktigt roligt spel där man tävlar om julklappar och sedan tar julklappar av varandra! De stora vinnarna i år i detta spel var jag och Anita som i princip tog hem rubb och stubb!! :) 


En riktigt rolig, mysig, god, högljudd och alldeles alldeles underbar julafton led nu mot sitt slut. Och jag tror inte jag ljuger när jag påstår att alla verkade nöjda med julaftonen 2011!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!