lördag 21 januari 2012

Inskolning

Så har de två veckorna med inskolning på förskolan passerat. Ganska smärtfritt!

De har gjort om inskolningen för något år sedan så nu är man mellan 9-10.30 i två veckor. Med Hugo ökades tiden allt eftersom och han fick äta och till slut även sova, redan första veckan.

Jag tyckte det kändes konstigt att göra på det här viset när vi gjorde helt annorlunda med Hugo och det fungerade klockrent.
Men nu har det varit som det varit och jag hoppas att det blir bra detta också.

Han har varit lite ledsen enstaka gånger då jag har lämnat honom. Men jag har inte ens hunnit ut från avdelningen så har han börjat leka. Det är mest att jag säger hejdå som han verkar reagerar på. Det är samma här hemma om jag ska gå till tvättstugan eller om jag ska åka iväg och Hilmer ska vara hemma med pappa. Han är ju inte otrygg eller rädd, han verkar ha lite separationsångest.

Hugo visade aldrig någon sånt men så var han ju van att bli lämnad på ett helt annat sätt än Hilmer har blivit. Hilmer har ju tex alltid blivit lämnad tillsammans med Hugo. Han har aldrig blivit lämnad helt själv.

Igår när jag lämnade honom hade det gått jättebra och han hade varit jätteglad och mysig hela tiden. Han kom inte fram och ville att jag skulle lyfta upp honom som han gjort vissa dagar. Utan igår fortsatte han leka med det han höll på med och verkade inte alls ha bråttom därifrån. Det kändes jättebra!

Ska bli spännande å se hur det går till veckan när Magnus ska lämna honom och han ska vara längre tid. Magnus är ledig måndag och tisdag men de ville ändå att Hilmer skulle komma några timmar så att det inte skulle bli ett uppehåll från fredag till onsdag. Så måndag och tisdag ska han vara mellan 10-14. Då kommer han båda äta lunch och vila! Resterande dagar till veckan blir han där mellan 8-15.
Återkommer med hur veckan gått!





4 kommentarer:

  1. Han verka nöjd med dagis :-)

    SvaraRadera
  2. Lilla dagispojken, han ser ut att trivas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han verkar faktiskt göra det! Hade gått jättebra idag, som var första dagen han åt och sov på dagis! Hade varit som en solstråle hela dagen utom en yttepytte stund 10 min efter han blev lämnad och upptäckte att pappan gått.. Men sedan hade han varit go & glad resten av dagen!

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!