lördag 21 januari 2012

Pulkmys med Mormor & Morfar

När jag kom hem från Alne Herrgård så var mina föräldrar precis på väg ut genom ytterdörren med pojkarna. De skulle åka pulka och snowracer.

Hilmer ramlade av pulkan och mulade hela nyllet det första han gjorde. Men ett åk med morfar och ett med brorsan på snowracern gick an. Inget grin men inget flin heller!




Hugo åkte desto mer! Konstigt att det alltid är de "nya" grejorna som är roligast?! Vår pulka sedan 80-talet var mycket roligare att åka på än snowracern... :)

Full fart!!!

Mormor verkade ju ha roligt också!!!

Blev pååkt när jag skulle foto! Oj så Hugo skrattade!!!
När mormor skulle dra upp honom i pulkan så vet jag inte riktigt vad som hände men kärringa' ramla och Hugo tokskratta!!!


Gladskit!

Mina föräldrar tog Hilmer och gick in när han började bli less så jag och Hugo fortsatte att åka snowracer tillsammans. Åhej va det gick!! Vi åkte nästan ner i diket!

Det var en riktigt mysig eftermiddag vi hade ute på tomten hos mina föräldrar!

4 kommentarer:

  1. Synd bara att inte vagnen var med då hade vi inte behövt vänta ut sömtutan innan det var dags att gå ut, men bättre sent än aldrig och roligt hade vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enda gången vagnen inte vart med å enda gången den verkligen behövdes! ;) Men det gick ju bra ändå!!

      Radera
  2. Oj vilken härlig pulkdag! Synd lillgunnars är Borta! (men man hade väl ändå inte vågat åka där idag, feg som kan blivit med åldern)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var mysigt! Men jag kan då svära på att jag ABSOLUT inte vågat åka i Lillgunnars nu!!! Det är väl iofs tur, för hade vi gjort det hade vi hamnat på sjukan med diverse frakturer!! ;)

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!