onsdag 11 januari 2012

Dagen före doppare dan

Dagen innan julafton träffade vi Karro med familj hemma hos mina föräldrar för att umgås och byta julklappspåse! Jättemysigt var det! Barnen lekte jättebra med varandra medan vi andra helt enkelt satt på arslet och pratade.

Eftermiddagen och kvällen tillbringade vi hos Magnus pappa och Anita tillsammans med Anitas barn, Fredrik och Malin.
Hilmer var jätteledsen när vi kom dit och ville inte vara hos någon annan än mig, inte ens vara på golvet var okey. Det berodde nog på att han blev väckt i bilen när jag tog in honom. Han har ju blivit lite småkinkig när han är nyvaken eller när han träffat människor han inte träffar dagligen.
Det släppte efter en stund och han blev den goa och glada unge som han vanligtvis är 99% av tiden!

Det bjöds på god mat och trevligt hade vi! Efter maten så var det jag och min käre svärfar som stod för diskservicen, roligt hade vi!!!

Skulle vara roligt å veta vad jag sa som fick svärfar att utbrista i tokskratt!! :)

Efter middag och efterrätt la vi barnen. Hilmer somnade omgående medan Hugo hade väldigt svårt att somna. Trots att Malin läste för honom i nästan en timme hade han svårt att komma till ro. Han klev upp och kom till dörröppningen gång på gång. Det var inte så konstigt egentligen. Det var väldigt länge sedan han sov hos farfar & Anita och att det var dagen innan julafton gjorde det ju inte lättare att somna. Men tillslut somnade han gott i farfars säng!

Så var det dags för julklapps utdelning för familjen Hultman! Det var mycket fint som gömde sig inuti klapparna!

En mysig kväll led mot sitt slut och det var dags att inviga det renoverade gästrummet och premiärsova hos svärfars!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!