torsdag 19 januari 2012

Nyårsafton

Firades i lugn och ro hemma i lägenheten med pojkarna. Magnus jobbade 17-03 så vi hann inte ens äta middag tillsammans eftersom vi var i pulkbacken med pojkarna efter lunch fram till strax innan fyrasnåret.

Jag och Hugo åt gomiddag vid ekbordet. Lillebror hade redan fått mat då han var lite trött så han satt och gjorde oss sällskap mumsande på lite frukt som efterrätt.

Hilmer somnade vid halvåtta medan jag och Hugo myste ner oss i soffan under en filt! Hugo fick lite chips och en festis.

Sedan vaknade Hilmer en gång var tjugonde minut och bara grinade. Han var som inte riktigt vaken utan bara orolig.
Grannarna under oss hade årets fest och sköt raketer från balkongen så jag kan inte tänka mig att det var något annat än det som Hilmer reagerade på.

Vid tio somnade Hugo och Hilmer verkade kommit in i sin djupsömn strax därefter. De sov båda gått över tolvslaget och resten av natten.

Jag firade tolvslaget i min ensamhet med att stå vid balkongdörren (självklart på insidan!!!) och kikade på fyrverkerierna.

Rätt skönt att bara vara hemma och ta det lugnt men å andra sidan var det ju jättetråkigt att sitta själv från klockan tio.  

Spännande att se hur nästa nyårsafton kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!