måndag 4 juli 2011

A trip back to Memory Lane

Bättre namn på evenemanget kan man knappast ha..
Vi har haft "kvartersfest". Alla (nästintill) som bodde på vårat kvarter när vi var små träffades för återuppleva gamla barndomsminnen och ha trevligt tillsammans, precis som förr i tiden!

Det är Carro och Sam som ligger bakom detta fantastiska initiativ att samla alla och göra något roligt. Och jag kan lova att så roligt som jag hade i lördags har jag nog aldrig haft!!! Och då ljuger jag inte..

Vi samlades hemma hos Sami-mami vid fyratiden på eftermiddagen och alla "barnen" droppade in allt eftersom. Mamma var förstås in och kollade läget, precis som förr i tiden! Det blev en hel del prat om vad man gjorde nu och var man bodde osv.

Sedan skulle vi ju ha lekar som var förankrade med vår uppväxt.
Det var bara jag, Carro och Sam som hade ansträngt oss och fixat lekar + priser.
Vi började med Carros tipsrunda med frågor om allt från familjemedlemmar till specifika händelser från åren då det begav sig.
Helt ooooootroligt vilket minne den donnan har!!! Jag hade aldrig kunnat komma på så många frågor som handlade om oss alla.

Så började våra magar att kurra och vi grillade och åt gott!
Efter att vi ätit oss näst intill sprängsmätt så lekte vi min lek, "Husknut'n". Den går ut på att man springer runt ett hus och alla knutar på huset är frizoner. Alla springer åt samma håll utom den som är knut som springer åt vilket håll den vill och ska "bränna" de andra, alltså komma på dem när de inte håller i en husknut.
Denna lek vann Carro och Daniel som fick varsitt spel, Yatzy och Fia med knuff.

Sista leken som Sam ordnat var "Under alla hökens vingar"den leken vann jag och Marran kom två. I pris fick jag en roséflaska och Marran en dvd. 


Dessa lekar ska jag minsann lära mina barn, de är ju hur roliga som helst, även för vuxna!!!

Så var det dags för dessert och Sam hade gjort en supergod keylimepaj! Medan vi smaskade på den så berättade Carro resultatet på tipsrundan.




Sam kom på tredje plats och fick en fotfil,  jag kom på andra plats och fick en pes och Marran tog hem första priset som var ett par tofflor! Alla de andra kom på delad fjärdeplats.

Lagom till alla lekar var klara så kom mamma, Hugo och Magnus med min kamera som jag självklart glömt hemma. Så tyvärr så har jag inga bilder från lekarna men i minnet finns de alltid kvar! Mamma brukade ju alltid dyka upp som gubben i lådan på alla fester när man minst anade det så detta var verkligen som förr i tiden!!

Efter detta så satt vi mest och pratade, alla utom Johan Svanholm som somnade...


Så för att kunna ta ett gruppkort så fick vi alla sätta oss vid honom!!


Sedan for vi ut på sommarfesten, som först va fullsatt så vi fick ta något drickbart på Bella innan vi kom in. Väl inne så splittrades vi lite, eller Teres, Johan A och Fia försvann resten höll ihop. Johan S, han försvann redan när vi kom in till stan så jag tror inte ens han va ut något, inte så konstigt egentligen med tanke på vilken form han var i! :)

Men roligt hade vi! Jag hade kunnat betala en rejäl summa för att få tag i Sams dansmoves som Carro filmade i tälet på sommarfesten. Jag och Carro höll på att kissa på oss av skratt. Och jag kan lova att jag kände av det i magen dagen efter. 
Så mycket som jag skrattade i lördags har jag inte gjort på flera år!!! Alla minnen och allt roligt folk fick det att bubbla inom mig och jag fick skrattattacker flera gånger under kvällen!!

Kan summara våran trip back to Memory Lane som sjuuuuukt rolig och minnesvärd! 
Detta gör vi om, men vi kan ju ta det inom en snar framtid och inte vänta 15-20 år innan vi samlar grannbarna nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!