måndag 18 juli 2011

Sjunde i Sjunde klockan Sju

Dagen började med lite slöande i solstolen i det underbara vädret!! Hugo blev väldigt trött av att ränna runt med vattenpistolen och skjuta kallvatten på sin mamma som låg och hade det skönt i värmen. Han somnade i min solstol när jag gick in för att duscha. Han hade till och med varit in och hämtat sin kudde innan han la sig!!!


Duschad och picknickväskan packad åkte jag, mamma och Anita in till stan för att mysa i Strandparken och lyssna på Orup. 

Mamma åt sallad medan jag och Anita åt thaimat, vårrullar och kycklingspett med jordnötssås, mumma!!
Till denna underbart goda mat drack vi rosévin! 
Jag som inte tycker om vin, oavsett färg, blandade i lite 7up och det blev faktiskt riktigt gott!! Så nu har jag gett mig den på att jag ska i alla fall lära mig dricka rosévin utan att behöva blanda ut det..

Skål!!!

Medan vi satt där och hade det så mysigt så kom det en gubbe i 55-60årsåldern och strök mig på axeln och frågade om jag hade det trevligt ikväll. Ja, svarade jag lätt chockad och tittade på Anita. Hon såg allt och undrade om jag kände den där karln men det gjorde jag ju inte. Det var väl inte så farligt.. 
Men efter ett tag så var det någon som strök sina tår över min fot när jag satt och pratade med Anita.
Jag tittar upp och fick se samma gubbe igen le på ett konstigt vis och blinkade till med ena ögat. 
USCH!!!!!!!!!
Jag höll fullkomligt på att dö! Så himla äckligt!!!! Det värsta av allt var att han satt precis bakom oss så jag vågade inte vända mig om resten av kvällen. 

När konserten va slut så var det tänkt att vi skulle gå in till hamnen men vi fastnade hos Anitas syrra när vi lånade toaletten där. Satt och pratade på deras balkong och blev bjuden på ännu ett glas rosé! Supertrevligt!!

1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!