fredag 2 augusti 2013

Övik - Umeå

28 juni
Efter att vi varit på stan och skulle åka hem  så fick vi helt plötslig för oss att vi skulle åka ner till Övik för att hämta upp garderoben som pappa köpt med sig från Ikea Sundsvall. Så istället för att åka hem åkte vi söder ut!

Mina föräldrar blev verkligen paff när vi kom körandes och tutade när vi närmade oss uppfarten! Vi åt middag och sedan gick jag, mamma och Hugo på en promenad med Cynkro, som var hos mina föräldrar då Marinette jobbade. 

Hugo skulle så klart hålla i Cynkro!

Var snarare Cynkro som var ute och gick med Hugo!
Efter promenaden väntade fika med "tåååtaaa" som Hilmer säger! Han är ju tårtgalen och morfar skämmer bort honom genom att köpa hem eller ta med sig tårta när vi träffas. Men nu får det minsann vara stopp när det gäller tårta för ett tag framöver.



Hilmer gillar inte marsipanen medan Hugo inte gillar grädden. Så de brukar helt enkelt byta med varandra! Alla nöja och glada! När vi fikat färdigt så krokade vi på släpvagnen och åkte hemåt. Jag skulle ju börja jobba klockan sju på lördagsmorgonen och vi kom oss inte från mina föräldrar förrän elva tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!