lördag 19 november 2011

Nu kommer det

Har länge dragit mig för att lägga upp "före" och "under tiden"- bilder. Men nu blottar jag mig!
Det är inte ett lätt steg att ta men jag måste vara ärlig mot mig själv och min omgivning för att jag ska kunna nå mitt mål!

Jag har inte varit fullt så strikt som jag kanske velat. Jag har fuskat lite nu och då. Hemma går det hur bra som helst! Jag äter min mat och inga onyttigheter! Men så när vi åker bort är det lite värre. Hos mamma går det bra med maten! Hon tänker alltid på mig när hon lagar mat och gör sådana rätter som jag kan äta men att strunta i potatisen eller pastan och ta mer grönsaker istället. Hon använder bara "riktig" grädde och smör och har till och med gjort egen tacokrydda så att jag ska kunna äta! Tusen tack mamma för att du hjälper mig att nå mitt mål!

Men så när vi tex har varit hon min mormor och morfar så är det bara att äta det som serveras! De skulle bli ledsna om jag inte ville äta deras mat. Sedan när jag ska äta ute med mina vänner. Det är ju jättesvårt att vara strikt då. Det finns ju inga alternativ som är så gott som kolhydratfria!!! Men sedan känner jag också skitsamma om jag fuskar ibland!!! Jag måste kunna äta utanför ramarna ibland utan att det är någon katastrof! Bara jag hittar tillbaka till min kost igen, vilket jag har gjort, så tänker jag inte gråta floder över de snedsteg som ibland är oundvikliga!

Sedan jag la om kosten första september har jag gått ner 9,6kg! Jag hade som delmål att gå ner 10kg till jul. Det är nästan 4 månader mellan start och delmål 1. Nu har jag nästan nått mitt första delmål och det är över en månad kvar till deadline. Så det känns bra!

Sedan har jag ju mätt mig också för att få en mer rättvis bild av min väg mot en nättare figur! Jag menar att vågen inte alltid talar sanning. Ibland är det mycket västska som försvinner och ibland samlar man mer vätska. Så med hjälp av måttband tänkte jag få mer svart på vitt att jag minskar i omfång!

Här kommer måtten!

                            A:            B:          C:       Runt låret:
11/9-11              109           105        112             64
29/9-11              109           102        112             62
20/11-11            104            97         107             60

Hittills:             -5cm       -8cm       -5cm         -4cm

Kan inte fatta att jag lägger upp dessa bilder men att gömma sig bakom en ridå hjälper en inte framåt...

Före kostomläggning

Dessa bilder är tagna juli 2011 



2½ månad med lchf-kost  (20 november 2011)

(korkat att ha randig tröja!!)




Summa summarum: 
  • Magen är inte utanför brösten i profil!
  • Inga ringar runt magen!
  • Inga valkar på ryggen!
  • Mindre dubbelhaka (-or!)!
Bara att kämpa vidare! Hoppas jag når mitt delmål -10kg till jul, sedan är det bara att fortsätta till slutmålet:
I sommar tänker jag inte bada i vassen!!!

7 kommentarer:

  1. Kära vän, du är så fin! Och du är så duktig, jag är sjukt imponerad av vad du gör. Nästan 10 kg, det är ju fantastiskt! Och du ser fantastisk ut!

    Kämpa på snygging!

    SvaraRadera
  2. Wooooow... Älskade!
    SÅåå duktig du varit!!!!
    Du var fin, men du är du SnyGG!! Keep going, jag tror på dig.

    SvaraRadera
  3. Oj vad du är duktig. Du ska verkligen vara stolt över dig själv : )

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat!! Du har verkligen gjort det jättebra! Fortsätt kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack alla för era fina kommentarer och er peppning!!! Ni ska veta att jag höll på dö när jag satt och letade foton från "innan kostomläggningen"...
    Har jag verkligen varit så tjock!?!??!
    Tog de minst hemska foton jag kunde hitta. Det var inte många det fanns att välja på för vem vill vara med på foto när man såg ut sådär?!

    Nu har jag har fått mersmak och ska verkligen försöka nå mitt mål -15kg till sommaren!

    SvaraRadera
  6. Verkligen stor skillnad!
    Usch ta bort de där fotona du är stor på. Du kan väl hänga dem på innsidan vav kylskåpsdörren som varning. Sätt hellre in bilder på din nya slanka kropp i olika kläder för du är värd att firas. Om du går ner 15 kg fram till sommaren ja då får man passa sig för då passar väl en held del kläder.

    SvaraRadera
  7. Tack mamma!!! Jag firade med en lchfkladdkakemuffin idag! ;)
    Jag känner mig inte så besvärad av "förebilderna" längre. Jag ser ju som tur inte ut så där längre!!! Det som har varit, har varit och jag kommer aldrig att tillåta mig själv se ut så igen!

    Om jag går ner totalt 15kg så kan jag nog inte ha ett enda plagg som kommer att vara förlitet!!! :D Det vågen visar nu har den inte visat sedan innan jag blev gravid med Alma!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!