söndag 13 november 2011

Julpysselträff

Igår var jag på första julträffen som HighCoastScrap annordnar för sina medlemmar! Pyssel och julmat stod på schemat mellan klockan 10-22!!

Det första som hände på träffen var att alla fick varsin julklapp. Julklappen var en röd påse som innehöll följande:

Helt makalöst vilken julklapp de ger till sina medlemmar!!! Tusen tack för de otroligt fina grejorna!!!

Sedan drog pysslet igång! Jag vet inte riktigt vad det var med mig.. Det gick så segt och jag hade som inget flow i det jag gjorde. Tänkte först göra en layout till Hilmer och när jag väl bestämt vilka papper jag skulle använda så tyckte jag att fotona var alldeles för stora. Så det slutade med att jag gjorde ingen layout alls!

Började med ett kort istället. Mitt första julkort någonsin efter inspriation från demostrationen "Vika granar" blev såhär:

Närbild på granen

Sedan gjorde jag ett farsdagskort som inte är till Magnus.. Kanske någon annan pappa får det!!

Stängt

Öppet - här skriver man vem kortet är ifrån

Sedan ville jag göra något helt nytt! Så då dekorerade jag tändsticksaskar! Jätteroligt att göra och fina att ha framme på bordet! 

Detaljbild - tänd ett ljus! 

Dessa askar är inte färdigdekorerade än, men jag visar dom ändå

Innan dagen var till ända så var det utlottning på utmaningarna och jag hade turen att bli dragen på två!! :) Så jag fick med mig detta hem också!!


Jag har aldrig varit med om att tiden går så fort som när man är på pysselträffar!! Det är helt sanslöst!!! Jag skulle kunna sitta flera timmar till! Jag är som mest på hugget när det är dags att packa ihop..
Det var en jättemysig träff med trevliga människor och gott att äta! :) Längtar, längrat till nästa pysselträff!!! Tro när den är...?




4 kommentarer:

  1. fine greier du gjør :) kjenner meg lat når jeg ser på du får til, men blir jo også ganske inspirert! - siri

    SvaraRadera
  2. Tack Siri! Jag tycker dock att jag fick väldigt lite gjort på all den tiden, men bättre än ingenting! Jag har fått en massa inspriation att nu jobba vidare på hemma! Roligt att du också blir inspirerad! :)

    SvaraRadera
  3. Alla korten var jättefina men julkortet var något utöver. Så himla snyggt, du är verkligen jätteduktig

    SvaraRadera
  4. Tack Malin! Kan dock avslöja att det tog en j*vla tid att göra julkortet!! ;)
    Det var bara den översta asken som var färdig så jag hoppas kunna dekorera färdigt de andra inom en snar framtid... Det är så roligt att pyssla!! Du skulle prova!! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!