torsdag 10 november 2011

Familjemiddag a la grande

I söndags hade vi familjemiddag med "änglagruppen". Vi brukar försöka träffas alla familjer med jämna mellanrum men det är ett bra tag sedan vi fick till så att alla i alla familjer är närvarande. 
Vi har hunnit bli väldigt många nu, 8 vuxna och 13 barn, varav 8 av dem är vid liv!

Vi träffades hemma hos Sara och Peter i Bredbyn och hade tacomiddag med knytkalas. Jättegott var det! Jag fuskade och åt två tortillas OCH efterätt!!!!! Fy på mig! Men jag tillåter faktiskt "fusk" vid speciella tillfällen, så dom denna middag.

För vem kan tacka nej till detta efterrättsbord?! Kladdkaka OCH marängswiss med hemgjord chokladsås! 
Smaskens!!!

Självklart så skulle vi försöka oss på en gruppbild också, så vi hade tagit med stativet för att göra det möjligt på ett smidigt sätt. Ser nästan ut som ett klassfoto!! :)

Fotoshoot 1

Fotoshoot 2

Fotoshoot 3

Det är inte bara att fota fyra familjer varv hälften är barn! Beundrar verkligen de som jobbar som skolfotografer!!! :-) Men skam den som ger sig! Blev rätt lyckat tillslut!

Lyckad blev även denna mysiga eftermiddag/kväll som avslutades med att vi skickade upp ufoballonger till våra änglabarn, Ella & Elsa, Livia, Alma och Vilmer!
Sara släpper här iväg Almas ballong så jag kunde fota eftersom Magnus var inne och bytte på Hilmer..

Almas ballong på väg upp till himlen

Fin avslutning på en fantastiskt trevlig familjeträff!! Nu hoppas jag inte det dröjer år till vi lyckas med detta igen...

3 kommentarer:

  1. Vad fint! Det rinner tårar utför mina kinder...

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Mina ögon tåras....

    SvaraRadera
  3. Ja, det var en fin eftermiddag med ett mycket fint avslut!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!