torsdag 17 november 2011

Hilmer 10 månader

Idag blir Hilmer tio månader!!!! Helt sjukt vad dessa månader har gått fort! De har bara svischat iväg och om bara två månader till börjar lillskrutten på dagis och jag börjar plugga igen.

Jag skriver ner lite om Hilmers utvecklingen för min egen skull så jag inte glömmer att dokumentera hans utveckling.


  • Han går sedan ett par veckor tillbaka med gåvagnen utan problem. Han kan stanna och vänder med vagnen när han inte kommer längre utan att ramla eller välta med vagnen, som han gjorde i början.

  • Två gaddar i nedre käken har tittat fram för ett tag sedan också.
  • Så fort man klappar händerna eller om man säger "klappa händerna" så klappar han allt han kan och tokskrattar!! Detta har han lärt sig bara de senaste veckan.

  • Han släpper sig och står ett par sekunder innan han kommer på sig själv att inte ha stöd mot eller från något/någon. Han är en lite osäker på sin egen balans och sätter sig då ner eller tar tag i något. Men ibland är han på tok för självsäker och släpper sig och går två-fyra steg helt själv! Ibland kommer han fram till sitt mål (som kan vara mammas ben, en stol eller liknande) och ibland faller han pladask! :) 

  • Hilmer är en dostjuv utan dess like!!! Han är helt manisk på tvdosorna..

Ertappad!!

  • Han "pratar" mer och mer och i långa haranger! Han har hittills varit rätt så tystlåten emellanåt, speciellt när det är mycket att titta på. Är vi hemma har han pratat på men har vi varit på nya ställen eller bland folk han inte träffar regelbundet så har han varit tyst som en mus. Men det är mycket bättre nu! Han pratar med allt och alla nuförtiden!! :) 

Sedan vet jag inte om jag kan komma på något mer som hänt i utvecklingen den senaste tiden... Får väl komplettera om jag kommer på något som jag glömt!

2 kommentarer:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!