måndag 21 november 2011

I munnen

Till lunch åt jag omelett med västerbottensost, purjolök, smörstekta champinjoner och bacon. Till det goda körsbärstomater och gurka. 
Nu höjer säkert en och annan på ögonbrynen över svampen i min mat!!! :) Ni behöver inte oroa er..
Jag har inte börjat äta svamp! Men jag försökte verkligen!!! Men när jag sedan tuggade på en stor svamp så kom den förra tuggan upp i munnen igen.. Jag var tvungen att springa till diskhon och spotta ut det.
Jag hade verkligen hoppats på att jag skulle kunna äta svamp.  
Men jag kanske ska börja med svamp i väldigt små bitar och inte monster-skivor som detta var... För champinjonen var verkligen jättejättestor!!

Till middag blev det kyckling i smarrig sås och grönsallad till det. Smaskens!!!

Känns som en helt ok dag på matsidan! 



2 kommentarer:

  1. Men herregud vad har hänt? Du har väl aldrig ätit purjolök, chaminjoner i hela ditt liv

    SvaraRadera
  2. hahaha... nä, mamma jag har ju inte det! Så jag tyckte att det var på tiden att jag provade!

    Tyvärr så gick det ju inte så bra med champinjonerna men jag får kanske ge dom ett nytt försök fast finfördelade... Det var ju inte smaken det var fel på utan konsistensen. Men så är det ju oftast för mig. Gillar smaken av saker men inte att tugga på dom, hur konstigt det än kan låta!! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!