onsdag 9 november 2011

Gravpyssel

Så var det dags för det årliga kranspysslet inför allhelgona! Som vanligt så höll vi till på Gullängets blomaffär med gulliga och duktiga floristen Hanna!!

Det var jättemysigt och roligt som vanligt! Lite nya tillskott för varje pysselträff och denna gång var det härliga Malin Sundström som gjorde oss sällskap!

Jag gjorde både ett hjärta och en krans till Alma! Hjärtat ser ut såhär:

Mamma har ju gjort höstfint hos henne för några veckor sedan...

och nu är pysslet på plats och ljusen tända! Fotot är taget innan Änglagudstjänsten.

2 kommentarer:

  1. Det är så vackert på kyrkogården på Allhelgonahelgen. När Hugo höll mig i handen och vi gick till Almas grav sa han: Se mormor vad vackert och pekade på alla ljusen på gravarna längs gången. Sedan tittade upp till himlen och sa: Alma sitter där uppe och vinkar åt mig. Ser du henne mormor? När mormor inte såg henne sa han glatt: Men jag ser henne för jag är hennes storebror.

    SvaraRadera
  2. Han är väl bara för gullig vår Hugo!!! Han pratar så fint om sin storasyster som han tycker att han är storebror åt eftersom han är en stor pojke! :)
    Jag är helt säker på att hon följer honom och Hilmer och vinkar till dem lite nu och då!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!