torsdag 13 september 2012

Ridtur i Faresta

Lördag 28 juli

Det var många, många år sedan jag red i skogen kring Faresta. Men så jobbade Marran och frågade om jag kunde rida Dagny. Självklart kunde jag det eftersom jag inte hade något annat planerat och Magnus var hemma med barnen.

Jag och Fia har ju ridit mycket tillsammans i krokarna kring Bölen och Faresta på den tiden jag red Damona och hon red Irona.

Vi red nu en sväng runt sandgropen. Det gick bra! Dagny och Evert var lite tveksamma från början förbi en hundgård med en skällande hund men sedan gick det som bara hejsan!

Dagny var jättelyhörd! Jag har aldrig ridit henne och har känt att jag har full kontroll tidigare. Hon har alltid testat mig och varit lite bäg. Men hon var väldigt mjuk och fin och sprang inte alls på och blev stark som hon brukar kunna bli. Jag kunde samla henne några steg för att sedan låta henne gå i arbetstrav och tom mellantrav utan att jag tappade kontakten med henne! Galoppen var inga problem heller!!!

Jätteroligt var det att rida! Jag har alltid "gruvat" mig lite när jag ska rida Dagny (vilket jag inte brukar göra i vanliga fall när jag rider) just för att hon alltid "bråkar" med mig.. Men denna gång var det en fröjd att rida henne!!!


1 kommentar:

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!