måndag 24 september 2012

Hallon

Helgen 10-12 augusti

Jag åkte ner med Hugo till Övik för att plocka hallon med mamma. Hugo spenderade fredagen hos Moster Marinette och Morbror Gunnar! Jätteroligt tyckte han! De skämde bort honom, som vanligt! ;)



Jag har aldrig sett så mycket hallon i hela mitt liv!!! Jag ljuger inte när jag säger att det fanns 1000-tals liter, efter att vi plockat!

Kommer inte ihåg nu hur mycket vi plockade exakt, 9 liter ena dagen och jag tror runt 14 liter andra dagen. 

Mamma på väg ner på kaffepaus!

Fredagens skörd!

Smarrig middag efter hallonplockandet!

Lördagens hallon, rensade och klara för frysen!
Mamma den tokstollen har med det vi plockat plockat 100 liter skogshallon!!!!! Det är helt sanslöst mycket!!!! Så nu har jag frysen full med härliga hallon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!