tisdag 27 mars 2012

Känslosam dag

Förra helgen var jag med Hugo och Hilmer till Agnäs med mina föräldrar. Magnus hade jobgat natt så han var hemma och sov för att sedan åka på jobbet på eftermiddagen igen.

Det var en jättefin dag med sol och inte så mycket vind!
Hugo åkte mycket! Han skulle bums åka längst upp i backen och sedan åka över guppen på vägen ner! :)
Vi provade även att åka med en sele för att slippa stå så krokigt. Har ju hört att det är bättre att de åker utan men att använda några ggr för att han sak känna på att åka själv samtidigt som man kan kontrollera farten eftersom han inte lärt sig att stanna än, kan ju inte skada!

Har väntat med att blogga om detta eftersom filmerna och bilderna som är tagna från dagen är på mammas och pappas kamera. Men nu orkade jag inte vänta längre så jag får lägga in filmsnuttarna senare.

Detta är den enda bild jag har från Agnäs..

Lapar lite sol mellan åken!

Innan vi åkte hemåt så var vi och hälsa på min farmor! Hon blev glatt överraskad när vi plingade på dörren! 
Hugo och Hilmer hittade genast lite duplo och lego att sysselsätta sig med!


Hilmer ska ju som vanligt utforska alla skåp och lådor..

... tro vad det finns för roligt här då? Bäst att kika efter!!

Legofingrar!!

Tog nytt generationskort också! Inte direkt uppklädda och fixade efter en dag i slalombacken men ändå!

Fyra generationer

Det var så mysigt att hälsa på farmor! Det blir alldeles för långt mellan gångerna!!! Snart fyller hon 80 år så det dröjer inte så länge innan vi hälsa på igen!

På vägen hem från Bjurholm så höll jag på att krocka med en älg! Jag hade precis tänkt tanken och var extra uppmärksam och kikade noga kring väggrenen när älgen sprang upp på vägen!!! Det var bara tur att vägbanan var bar och torr och att jag som hade det på känn annars hade nog varken jag eller pojkarna levt idag, för det var en riktigt stor älg! Hade jag tittat bort i just det ögonblicket för att byta kanal på radion eller tittat i backspegeln för att svara Hugo som pratade med mig så hade jag inte hunnit se älgen och förmodligen kört rakt in i den....

Livet kan förändrar på några sekunder - jag blev än en gång påmind om detta!!
Så ta vara på dem ni håller kär!!
Sålla bort allt och alla som kan liknas vid energitjuvar och som inte tillför något i ert liv! Det finns mycket bättre vi kan göra med vår tid!!!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt de ser ut att ha hos din farmor! Vad tyckte hon om att få sånt här livligt besök?

    Så skönt att det gick bra med älgen, det händer ju så fruktansvärt fort när de bara kliver ut i vägen. Jag förstår att du hade förhöjd puls ett bra tag där, jag hade nog brutit ihop.

    Puss på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon tyckte att det var bara roligt!!! :)
      Jag var helt skakis!!! Jag bröt ihop när jag prata med Magnus strax efter! Grät som ett barn! Körde så lugnt och försiktigt resterande vägen hem, tror att det tog 20 minuter längre tid än i vanliga fall!! :)

      Radera
  2. Roligt med gammelfarmor! Som om dom varit där varje vecka ser det ut på korten :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hugo kände ju igen sig! Ändå är det ganska precis ett år sedan han var där! Hilmer var ju knappt två månader när vi var dit så för honom var det ju nytt, men han klimatiserar ju sig så fort!

      Radera

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!