fredag 14 december 2012

Trotsig

Hugo är inne i en period, hoppas jag, där han testar gränserna - rejält!!! I söndags hos farfar hade han inte lyssnat på farfar utan fortsatt dumma sig vilket resulterade i att farfar fick nog och ställde ut honom på bron. Att farfar kunde bli arg var den sista jag kunde tänka mig. Han som alltid är så lugn och sansad.

När vi kom dit efter bakningen för att äta middag så var det dags igen. Denna gång var det mormor som fick nog av hans trots och skickade honom från bordet då han inte uppförde sig.


Man ser ju på honom att han vet att han gör fel men ändå fortsätter han för att se hur långt han kan gå innan någon sätter stopp. Jag hoppas och tror att detta är en utvecklingsperiod då detta inte överensstämmer med min tidigare så lugna, lydiga och hjälpsamma pojke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!