fredag 14 december 2012

Julgardiner

I lördags innan jag åkte ner till Övik var jag in på stan i Umeå för att köpa tyget till julgardinerna i köket. Stressad som jag var parkerade jag i Nannagaraget, satte i motorvärmaren och skynda till Åhléns. Jag stod länge och tvekade då jag fick beslutsångest. Jag hatar att behöva fatta egna beslut i vissa situationer, speciellt är det kommer till shopping.

Tillslut bestämde jag mig för det tyg som jag från början hade valt. Jag klippte till lagom mängd tyg och ställde mig i kassakön. När det blev min tur och jag skulle betala så hittade jag inte börsen. Jag sökte i påsen, sprang tillbaka till bordet där jag klippte tyget men ingen börs. Något sa mig då att jag skulle tillbaka till bilen så jag sprang dit och vad får jag se?!


Jag måste ha lagt av mig börsen på taket när jag skulle ta fram motorvärmarsladden från baksätet. Vilken himla tur att den låg kvar 30 minuter efter att jag parkerat och gått därifrån!

Gick tillbaka och köpte tyget och i måndags sydda jag gardinerna till köket!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill lämna en kommentar!